
Nejlepším dokumentem je snímek Olga režiséra Miroslava Janka věnovaný Olze Havlové. Cenu za mimořádný přínos české kinematografii udělila Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) filmařce a pedagožce Drahomíře Vihanové.
Na Českého lva kromě Cesty ven dosáhly už jen tři celovečerní hrané snímky. Prvotina Miroslava Krobota Díra u Hanušovic a pohádka Jana Svěráka Tři bratři získaly shodně po třech křišťálových plastikách. Jednu si odnesl skladatel Jan P. Muchow za hudbu k debutu Ondřeje Sokola Krásno.
Z 22. ročníku prestižních Českých lvů tak film Andrey Sedláčkové o zneužívání dopingu v socialistickém sportu vyšel naprázdno. Přitom ČFTA ho vyslala do bojů o Oscara. Mínění akademiků se dnes ale nakonec ztotožnilo s výsledky nedávno udělených Cen české filmové kritiky. Kritici udělili Cestě ven při menším počtu kategorií čtyři ceny a na snímek Andrey Sedláčkové rovněž nepamatovali. Ta se dnes musela spokojit jen s Cenou filmových fanoušků.
Vítězná Cesta ven, k níž Václav napsal i scénář, pojednává o mladé romské matce odmítající se smířit s nepříznivým společenským statusem a snažící se vybojovat lepší život pro sebe i svou dceru. Odvaha a rodičovský cit jí pomáhají překonat překážky v podobě dluhů, mantinelů většinové společnosti i problémů ve vlastní komunitě. Cenu za kameru k tomuto snímku si odnesl Štěpán Kučera, za střih byl oceněn Florent Mangeot a za zvuk Daniel Němec a Ivan Horák.
Oba České lvy za vedlejší role si odnesl snímek Díra u Hanušovic, získali je Lenka Krobotová a Jaroslav Plesl. Tři bratři bodovali v kategoriích scénografie (Jan Vlasák), kostýmy (Simona Rybáková) a masky (Zdeněk Klika).
Cenu Magnesia za nejlepší studentský film si odnesla bakalářská práce Pavla Noska z pražské FAMU inspirovaná skutečnou událostí z doby totality nazvaná Pravomil.