Ilustrační kresba.

Ilustrační kresba. Zdroj: Ivan Steiger

Umělé oplodnění: To by tak hrálo, mít dítě bez chlapa…

Marek Stoniš
Diskuze (0)

„Ta ženská je blázen.“ Touto větou komentovala ministryně sociálních věcí Michaela Marksová vystoupení poslankyně Jitky Chalánkové, která během parlamentní rozpravy tvrdě nesouhlasila s návrhem zákona, díky němuž by ženy bez partnera měly nárok na umělé oplodnění spermatem anonymního dárce.

Zákon sněmovnou nakonec naštěstí neprošel. I přesto, že pro něj jako naklonované ovce hlasovali téměř všichni Babišovi poslanci (že jejich vůdce vlastní soukromé rozmnožovací kliniky, je jistě jen shoda náhod), o sociálních demokratech ani nemluvě.

Dovolím si tvrdit, že feministky typu Marksové, dostanou-li se k moci, jsou neštěstím naší doby. Pro předělání světa k obrazu svému totiž získaly mocné zbraně: především všechno to neuvěřitelně rozsáhlé genderové rovnostářské legislativní harampádí, které vyrábí Brusel a jež zavádějí do praxe jeho vazalové v jednotlivých ­členských zemích Unie. Jejich pokroucené představy o tom, co všechno je právem ženy – a vlastně i muže –, převracejí naruby přirozený a odvěký stav věcí.

Umělé oplodnění je jistě zázrakem moderní medicíny, díky němuž je na světě požehnaně mnoho dětí. Ale je určeno přece především k tomu, aby páry, jež mají nějaký typ rozmnožovací dysfunkce, přivedly na svět vytoužené potomky. Umělé zplozené dítě ženy bez partnera v představách soudružky Marksové ovšem slouží k do­vršení jejich ideologického snu o novém typu rodiny, kdy tradiční model muž-žena-děti bude rozšířen o moderní formy žena-žena-dítě, muž-muž-dítě, žena-dítě. Mimochodem: když má právo na dítě žena bez muže, proč ne taky muž bez ženy? Diskriminace!

Kromě toho je ovšem snaha o novou podobu rodiny, v níž bude otec institucionálně neznámý a de facto zbytečný, výsledkem moderního pojetí lidských práv, podle kterého má právo na dítě žena bez muže, přestože bez muže by se jaksi k ženě ty spermie nedostaly, že.

Pokud přijmeme tento logický nesmysl za možný, nutně můžeme přemýšlet o dalších formách lidského práva: Na právo nedostat nevyléčitelnou chorobu (je to přece nespravedlivé, že někdo ji má a jiný ne), právo na dostatek slunečných dnů v roce (o konkrétním počtu budou hlasovat poslanci), právo na štěstí (neštěstí je také druh sociální nerovnosti a diskriminace), právo na pravou lásku, což by neměl být pro naše sociální inženýry problém zařídit.

A tak ještě právo nemít Marksovou ministryní práce a sociálních věcí.

Začít diskuzi