Velký třesk

Velký třesk Zdroj: Profimedia.cz

Nová šokující vědecká teorie: Velký třesk vytvořil 2 vesmíry

Proč vlastně čas ubíhá dopředu? A skutečně existuje jen jeden vesmír? Na tyto základní otázky pokročilé fyziky se pokusili odpovědět vědci z Oxfordské univerzity a dalších institucí vedených Julianem Barbourem. Jejich studii publikoval vědecký časopis Scientific American.

Hlavní teze studie tkví v šokujícím prohlášení: Při Velkém třesku se vytvořili 2 vesmíry. Jeden pozorovatelný (náš), ve kterém jde čas jde dopředu. Ve druhém zrcadlovém a neviditelném čas ale běží dozadu.

Vědci zkoumali 1000 částic a ovlivňovali je gravitací. Nezávisle na jejich velikosti a počtu se nakonec částice zkoncentrovaly do jednoho bodu, odkud se pak vydaly na dvě zrcadlově stejné strany – na jedné straně šel čas dopředu, na druhé dozadu. Zde se poté díky gravitaci začaly formovat větší celky, které by v reálném světě představovaly galaxie, hvězdy a planety.

“Jin
ými slovy, náš model prokázal, že pravděpodobně má náš vesmír společnou minulost s tím druhým, ale má odlišnou budoucnost… Každá inteligentní bytost definuje čas od počátku čili pro pozorovatele v zrcadlovém vesmíru bychom nyní žili v jejich nejhlubší minulosti,“ tvrdí Barbour.

STUDII NAJDETE ZDE.