nahoru

Zámek Kozel
• foto:
Profimedia.cz

Dnešní cyklotrasa začíná v Plzni, městě proslulém snad tím nejkvalitnějším českým pivem. Odkud vyjedeme, tam se také vrátíme. Místní Pivovarské muzeum proto doporučujeme navštívit až v závěru výletu.

Cyklovýlet okolím Plzně odstartujeme u Pivovarského muzea, které sídlí v původním právovárečném domě (dodnes dochovaném v původní podobě). Muzejní expozice obsahuje stovky exponátů přibližujících historii vaření piva od starověku až do současnosti.

Od muzea se vydáme k Pražské ulici a za mostem přes Radbuzu odbočíme vpravo na Denisovo nábřeží. Po nábřeží Radbuzy se napojíme na cyklotrasu č. 31, po které pojedeme až k rozcestí s cyklotrasou č. 3 u lávky přes Úhlavu ve čtvrti Slovany.

Přejedeme přes lávku a pokračujeme po cyklotrase č. 3 kolem Památníku obětem zla až k Tyršovu mostu, kde odbočíme vlevo a po cyklotrase č. 2125 vedoucí po silnici vyrazíme směrem Radobyčicím a dále přes Útušice do Štěnovic.

Náročnos
t: mírně kopcovitá trasa

Délka: 45 km

Převýšení: cca 500 metrů

Doporučené kolo: trekingové

Tam opustíme cyklotrasu a po silnici pojedeme k obci Losiná. V Losiné se napojíme na červenou turistickou značku (TZ), která nás po několika kilometrech dovede k hradu Radyně.

Zbytky hradu ze 14. století, v jehož věži je zbudovaná rozhledna, stojí na stejnojmenném 569 metrů vysokém vrchu. Od Radyně pojedeme i nadále po červené TZ až do Šťáhlav, kde odbočíme na modrou TZ vedoucí k zámku Kozel.

Kozel je klasicistní lovecký zámek z konce 18. století postavený podle návrhu Ignáce Palliardiho. K zámku přiléhá i rozsáhlý park. Od Kozla budeme pokračovat po modré značce až ke stejnojmennému rozcestí, kde odbočíme vlevo na červenou TZ a obloukem se vrátíme zpátky do Šťáhlav.

Tam se napojíme na cyklotrasu č. 31 a přes Starý Plzenec po ní dojedeme do Koterov, kde odbočíme na cyklotrasu č. 2151, po níž dojedeme na plzeňské předměstí Božkov.

V Božkově opustíme trasu č. 2151 a dále budeme pokračovat po trase č. 2127, která se za městem přivine k Úslavě. Podél ní dojedeme až k Rokycanské třídě v Plzni. Kolem pivovaru Prazdroj pak dorazíme po cyklostezce až k místu, odkud jsme vyjížděli.

Zobrazit místo Plzeň na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.