Rybník Svět

Rybník Svět Zdroj: Profimedia.cz

Z Třeboně kolem Světa

Z Třeboně projedeme krajinou plnou rybníků, přes Starou a Novou řeku dojedeme do Staňkova a cestou zpátky objedeme rybník Svět.

Trasa cyklovýletu Třeboňskem je opravdu nenáročná, celá vede rovinatou krajinou plnou rybníků se zanedbatelným převýšením.

Vyrazíme z třeboňského Masarykova náměstí po Dukelské ulici a před železničním přejezdem odbočíme vpravo na žlutou turistickou značku (TZ), které se budeme držet až do rozcestí Novořecká bašta. Zde odbočíme vlevo a budeme pokračovat po červené TZ až ke Stříbřeckému mostu.

Cykloklub obtížnost 1Cykloklub obtížnost 1|Reflex.cz

Náročnost:
lehká trasa

Délka:
57 km

Převýšení:
cca 150 metrů

Doporučené kolo: trekingové, vhodné i pro croozery

Po mostu přejedeme vodáky oblíbenou Novou řeku – uměle vytvořený kanál spojující Lužnici s Nežárkou - a pokračujeme po cyklotrase č. 1035 přes Stříbřec do Lutové. V Lutové odbočíme vlevo na žlutou TZ směr Staňkov. Ve Staňkově žlutou značku opustíme a dále budeme pokračovat po modré TZ k rybníku Hejtman a dále do Chlumu u Třeboně.

Z Chlumu pokračujeme dále po modré TZ kolem rybníků Točník a Purkrabského až k nádraží Chlum u Třeboně, za nímž obdočíme vlevo na žlutou TZ a Naučnou stezku Okolo Třeboně.

Žlutou TZ opustíme na rozcestí Na Třeboňské cestě a dále budeme pokračovat po naučné stezce a modré TZ, které nás dovedou až k rybníku Svět. Na rozcestí Rybník Svět odbočíme vlevo na Naučnou stezku Cesta kolem Světa.

U parku, jenž přiléhá ke Schwarzenberské hrobce se na chvíli musíme s naučnou stezkou rozloučit, protože do parku je vjezd cyklistům zapovězen. Několik set metrů absolvujeme po silnici směrem na Domanín, ze níž odbočíme u směrovky na pláž Ostende.

U kostela sv. Jiljí se na naučnou stezku opět napojíme. Po ní již bez komplikací objedeme celý Svět a vrátíme se do místa startu výletu.

Zobrazit místo Třeboňsko na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.