Muslim

Muslim Zdroj: Profimedia.cz

Neislámské vlády je nutno upřímně nenávidět, píší muslimové v knize vydané v Česku

Lukáš Lhoťan
Diskuze (0)

Představitelé muslimské náboženské obce oznámili svůj úmysl získat plná práva jako náboženská společnost. Muslimská obec je českým státem již uznaná, tímto krokem by navíc získala zároveň i výhody, ke kterým nemají všechny náboženské společnosti přístup. Opět se tak oživila debata, zdali přítomnost islámu v české společnosti nepředstavuje problém.

Počet muslimů je v České republice relativně nízký. Sami vyznavači islámu hovoří o počtu kolem 50 tisíc, zatímco české úřady jen zhruba do 20 tisících osob původem z muslimských zemí (množství českých konvertitů je zanedbatelné). Při sčítání lidu v roce 2011 se k islámu přihlásilo 3085 osob, což by znamenalo mírný pokles oproti údajům z roku 2001, kdy se jich přihlásilo 3700. Je tedy zřejmé, že tento pokles neodpovídá realitě, jelikož počet muslimů v Česku naopak vzrůstá.

Z oněch zhruba tří tisíc lidí se ovšem k českým státem registrované muslimské obci hlásí jen zhruba tisícovka. Tedy zhruba jedna třetina osob, které se prohlásily za muslimy. I přes tyto skutečnosti se šíření islámu v České republice daří. Jen za posledních pár let byly vybudovány mešity v Hradci Králové, Kolové a Teplicích a další nové modlitebny v Kuřimi, Brně a v Praze. V samotné Praze již existuje jedna velká mešita a zhruba 6 modliteben.

Ambice představitelů muslimské obce v úsilí získat plné uznání ze strany českého státu a tím i řadu výhod ovšem opět oživuje otázku ohledně kompatibility jejich pojetí islámu s naším pojetím sekularizované a demokratické společnosti.

Muslimů bude přibývat

Byť je ve střednědobém horizontu málo pravděpodobné, že se bude Česká republika vyrovnávat s výraznější muslimskou menšinou, v dlouhodobém výhledu je rozrůstání komunity jistotou, která za několik desítek let povede s největší pravděpodobností díky demografickým změnám ke vzniku poměrně silného muslimského společenství.

Je tedy zřejmé, že to, co je dnes pouhou teorií, může být za pár desítek let realitou. A právě v dnešní době je rozhodující, jak si společenské uspořádání podle islámu představují aktéři zatím jediné českým státem uznané muslimské obce. A právě proto je dobré vědět, jak si společenské uspořádáni a lidská práva představuje státem uznaná muslimská obec.

Muslimská obec ve spolupráci s Islámskou nadací v Praze například vydala knihu pod názvem „Základy tauhídu - Islámský koncept Boha“. Autorem této knihy je Bilal Philips, kanadsko-jamajský konvertita k islámu, který byl v Německu, Anglii, Austrálii a Keni uznán z šíření islámského extremismu, pročež mu byl do těchto zemí zakázán vstup. Taktéž sebevražedný atentátník, který měl v roce 2010 na svědomí útok ve švédském Stockholmu, navštěvoval mešitu propagující videopřednášku Bilala Philipse, v níž ospravedlňoval sebevražedné atentáty jako legitimní součást džihádu.

Mezi další kontroverzní názory Philipse patří tvrzení, že podle islámského práva šaría není znásilněním, jestliže manžel vykoná sex s manželkou za pomoci fyzického násilí. Podle médií také poskytly Americké úřady australským úřadům informace o zapojení Philipse do kruhů blízkých skupině, jež provedla v roce 1993 první teroristický útok na Světové obchodní centrum. To byl i jeden z důvodů proč Philipsovi Austrálie nedovolila účast na výroční konferenci australských muslimů.

Může se i kamenovat

Australské noviny Herald Sun zveřejnily také další podrobnosti o Philipsových názorech, které zapříčinily, že tomuto kontroverznímu kazateli byl do Austrálie zamítnut vstup. Philips například obhajuje islámské právo šaría v oblastech fyzických trestů (bičování, kamenování, utínání rukou a nohou a podobně), podporuje manželství s nedospělými dívkami (pod 15 let věku), které považuje za legitimní po vzoru zakladatele islámu Mohameda. Za Philipsovy názory a jeho podporu islámského fundamentalismu v Evropě mu byl také sousedním Německem zakázán vstup do země.

A právě jeho knihu „Základy tauhídu -Islámský koncept Boha“ vydala česká muslimská obec s komentářem, že se „v této knize srozumitelnou formou a jazykem objasňuje islámský koncept Boha.“ V knize se čtenář dočte, že součástí islámské koncepce Boha je i víra v to, že je Alláhův zákon nadřazen všemu ostatnímu a muslimové mají povinnost jej zavádět všude tam, kde vytvoří většinu.

„Jelikož termín ibada znamená naprostou poslušnost a Alláh je považován za nejvyššího zákonodárce, zavedení světských právních systému, jež se nezakládají na Alláhových zákonech (šaría) je aktem nevíry v Alláhem zjevené zákony“, píše Philips na 26. straně své knihy.

Co muslimové budou dělat

Co mají tedy podle něj muslimové dělat? Na to Philips odpovídá o stránku dále slovy: „a proto značná část víry v jedinečnost uctívání Alláha si žádá zavedení islámské legislativy šaríi, zvláště v zemích, kde muslimové tvoří většinu populace. Alláhův zákon musí být znovu zaveden v takzvaně muslimských zemích, kde vlády vládnou podle dovezených kapitalistických či komunistických ústav a kde islámské právo buď úplně vymizelo, nebo bylo vytlačeno do několika málo vcelku nevýznamných oblastí. … Ti, kdo mají moc to změnit, musí tak učinit, zatímco ti kdo tuto moc nemají, musejí veřejně vystupovat proti uplatňování světských zákonů a vyžadovat zavedení šaríi. A pokud ani to není možné, je nutno své neislámské vlády upřímně nenávidět a pohrdat jimi k uspokojení Alláha a udržení víry v jeho jedinečnost (tauhíd).“

Jako blahodárný prostředek pro napravení zločinců propaguje Philips v knize na straně 44 mrzačení odsouzenců. „Podobně skutek může vypadat jako špatný, i když je ve skutečnosti dobrý. Například někdo může namítnout, že useknutí ruky za krádež je barbarské, nebo že zbičování za pití alkoholu je nelidské, a tak může takové tresty považovat za příliš tvrdé a tedy vůbec ne dobré, a přitom jde o tresty nařízené Alláhem a jeho prorokem, a jejich dobrý vliv na společnost mluví sám za sebe,“ píše Philips.

Zavedeme šaríu všude

V závěru knihy Philips vysvětluje jednu z mála známých zákonitostí islámského práva šaría, a tím je nerovnoprávnost nevěřících s muslimy před Alláhem a jeho zákony. „Obnáší to i skupinový závazek, že zavedeme Alláhovy zákony všude na zemi. A proto jsou věřící v Alláhových očích vysoko nadřazeni nevěřícím, protože přijímají své odpovědnosti,“ konstatuje Philips.

Jestliže jsou v české muslimské komunitě takovéto myšlenky šířeny státem uznanou muslimskou obcí a za odborného dohledu samotného předsedy Muslimské obce v Praze Vladimíra Sáňky, můžeme se pak divit tomu, že mají lidé o budoucnost mírového soužití s muslimy obavy?

Začít diskuzi