Rolling Stones se v nové písni Angry nezlobí, je akorát k podupávání nohou

Rolling Stones se v nové písni Angry nezlobí, je akorát k podupávání nohou Zdroj: Reuters

Rolling Stones se v nové písni Angry nezlobí, je akorát k podupávání nohou
Rolling Stones se v nové písni Angry nezlobí, je akorát k podupávání nohou
Rolling Stones se v nové písni Angry nezlobí, je akorát k podupávání nohou
Rolling Stones se v nové písni Angry nezlobí, je akorát k podupávání nohou
Rolling Stones se v nové písni Angry nezlobí, je akorát k podupávání nohou
6
Fotogalerie

Hořkosladký klídek. Rolling Stones (se) v nové písni Angry nezlobí, je akorát k podupávání nohou

Napínání fanoušků skončilo, The Rolling Stones vydali 6. září otevírací singl z nadcházejícího alba Hackney Diamonds, které pro ně bude první deskou původního materiálu od kolekce A Bigger Bang z roku 2005. Stones v povedené písni Angry poznáte po čtyřech vteřinách.

V páté vteřině se totiž ozve kytarový riff, který má nezaměnitelný rukopis Keithe Richardse prostě napsaný na čele. I proto, že se blíží úvodnímu riffu písně Start Me Up, s níž Rolling Stones ovládli hitparády v létě 1981. Oba songy jsou velice úsporné: chytlavý kytarový motiv se v nich opírá o minimalistickou šlapavou rytmiku, zaznívá s velkými intervaly, a nechává tak v písni mezery, které vytvářejí pocit prostoru. Jím se proplétá typický lascivní vokál Micka Jaggera; jeho výslovnost slova „ashamed“ je prostě žalovatelná. Do mezer se pak decentně přidávají další prostředky, třeba klavír, vytleskávání nebo kytarové sólo. I to je příjemně nekomplikované, spíš než k exhibici slouží k dokreslení atmosféry.

Nálada písně Angry je hořkosladká, smířlivá, rozhodně ne „vzteklá“, jak by naznačovalo titulní slovo. Text vypráví o rozchodu, který asi neproběhl úplně hladce, ale oba účastníci jsou už z nejhoršího venku. „Nezlob se na mě,“ opakuje se v refrénu.

Na text zvysoka kašle videoklip, v němž bulváry Hollywoodu během „zlaté hodiny“ brázdí v červeném kabrioletu značky Mercedes herečka Sydney Sweeney, známá ze seriálů Euforie nebo Bílý lotos. Umělkyně ve věku Jaggerových vnoučat je tu minimalistická spíše co se týče outfitu (kožený topík, legíny à la chytrá horákyně). Svíjí se na zadní sedačce a kapotě, vyplazuje jazyk, vystrkuje ruce, nohy i další části těla do prostoru a rozhodně nevypadá, že by se trápila nějakým rozchodem.

Z billboardů, které míjí, jí vyhrávají na cestu tři oficiální žijící Rolling Stones – vedle Jaggera a Richardse ještě kytarista Ron Wood – v koncertních záběrech sahajících napříč šedesátiletou kariérou kapely. Billboardy jsou stylizované do obalů nejrůznějších desek Rolling Stones. Existence stálých najatých muzikantů, dlouholetého baskytaristy Darryla Jonese a bubeníka Stevea Jordana, jenž nahradil před dvěma lety zemřelého Charlieho Wattse, se ve vizuálu jako obvykle nepřipouští.

Album Hackney Diamonds má vyjít 20. října 2023 a ve dvou písních na něm budou ještě slyšet i Wattsovy bicí. Po třicetileté odluce se na něm podílel také původní baskytarista skupiny Bill Wyman. Mezi další hosty patří Paul McCartney, Lady Gaga nebo Elton John. Desku produkoval veterán Don Was s Andrewem Wattem, který je o 38 let a několik hudebních generací mladší. Název desky je slangovým výrazem pro střepy rozbité při loupeži. Obal s dýkou, diamantem ve tvaru srdce a rozcapenýma nohama by byl ohavný už v 80. letech.