Nabídka je. A co poptávka?

Nabídka je. A co poptávka? Zdroj: Jiří X. Doležal

V metru zuří nechutná kampaň dobra

Na komerční obtěžovače, žebráky a prodejce cetek jsem si už zvykl. V úterý odpoledne mne ale skutečně znechutil dealer, který v metru na Můstku nestoudně nabízel okolojdoucím čiré dobro. Myslím, že podobná vystoupení by se měla zakázat.

Šel jsem si, standardně nas**nej, po svém, na reportáž, kterou zrovna připravuji. A v tom jsem v podchodu metra, při přestupu z trasy A na trasu B, narazil na podivnou osobu. Uprostřed chodby, plné spěchajících lidí stál, zarputile se tvářící muž v kulichu a s cedulí „Objímání volně k mání. Pro mír a lásku.“

Kráčel jsem směrem k němu se stejně sveřepým výrazem, jaký měl na obličeji on, a vyfotil jsem si ho. A byl jsem skálopevně odhodlán mu jednu, až mne obejme, vrazit. Zvykl jsem si na billboardy „Nechť jsou všechny bytosti šťastny“.

Nechávají mne chladným billboardy na nová vydání Bible. Odolávám vybíračům „na vodicí pejsky, konkrétně pak na pejska Arnošta“. Ale aby mi někdo zdarma a nezištně nabízel v metru obejmutí, to je moc i na mne.

Muž vyhodnotil situaci správně a neobjal. Když jsem se za hodinu a půl vracel v opačném směru, byl tam pořád, ale klidil se mi z cesty, jak mě uviděl, takže k žádnému fyzickému napadení - potažmo objetí - nedošlo.

Ale preventivně, pro případ dalších shledání, a věřím, že i za celou řadu našich čtenářů prosím: Jděte s tím sluníčkařením, láskou a objetím do p****le!