
“Tím, že se vzdáme vlastnictví těchto patentů, urychlíme metabolismus výzkumu a auto na vodík se stane skutečností dříve, než kdybychom patenty drželi. Věříme, že tento krok způsobí revoluci v automobilovém průmyslu,“ řekl na tiskové konferenci viceprezident Toyoty Bob Carter.
Toyotu podpořil i teoretický fyzik a populární japonský spisovatel Mičio Kaku, který se podělil o svou představu společnosti, kde většina energie pochází z vodíku: “Vodíkové auto změní svět. Jiné budou naše osobní životy, politika i zdroje energie. V současnosti naší společnost nejvíce pohání uhlí, uran, plyn a ropa, které ale znečišťují planetu. V budoucnosti tyto zdroje nahradí vodík, který znečišťuje životní prostředí pouze zanedbatelně. Vodík by nám pomohl pomoci i v boji s globálním oteplováním,“ řekl Kaku.
Toyota Mirai, první auto poháněné vodíkem, se začne se prodávat v Kalifornii na konci roku a bude stát 57 500 dolarů. Vůz se vyznačuje nulovými emisemi. Dojezd bude mít 480 km a z nuly na rychlost 100 kilometrů zrychlí za 9 vteřin. Výhodou například proti elektrickým autům je, že nádrž auta se naplní za pouhých 3 až 5 minut. Elektrickým autům to trvá několik hodin. Největší nevýhodou nové Toyoty je ale chybící infrastruktura – na běžné benzínce vodík prostě nenatankujete.