nahoru

Sladký život

JIŘÍ CIESLAR Reprodukce jsou z knihy Federico Fellini, 5 scénářů 1. března 2001 • 00:00

Felliniho reakce na výtku režiséra Roberta Rosselliniho, že Sladký život je pouhý "film provinciála", zněla: "... podle mého názoru označení provinční umělec je to nejlichotivější, v co může umělec doufat. Umělcův postoj k realitě musí být právě vztahem provinciála. To znamená, že musí být fascinován tím, co vidí, ale zároveň si musí od toho všeho zachovávat určitý odstup. Odstup provinciála ... V podstatě: co je to umělec? Nic jiného než provinciál ocitnuvší se mezi realitou fyzickou a metafyzickou. Vzhledem k metafyzické realitě jsme my všichni provinciálové."

Premium

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium

Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně