V Británii už můžou začít Vánoce. Obchod John Lewis zveřejnil svou vánoční reklamu | Reflex.cz
reklama
nahoru

V Británii už můžou začít Vánoce. Obchod John Lewis zveřejnil svou vánoční reklamu

Marek Brodský6. listopadu 2015 • 14:00
V Británii už můžou začít Vánoce. Obchod John Lewis zveřejnil svou vánoční reklamu
Reklama na obchod John Lewis je v Británii tradice spojená s Vánoci podobně jako Tři oříšky pro Popelku v Česku
• foto: 
Youtube.com

V Británii je to tradice spojená s Vánoci podobně pevně jako film Tři oříšky pro Popelku v Česku. Na vánoční reklamu obchodního domu John Lewis čekají miliony Britů stejně nedočkavě jako na nový filmový nebo hudební hit. Ten den, kdy v Británii začíná vánoční sezóna, nastal dnes.

reklama

Vánoční reklama obchodu John Lewis se jmenuje „Muž na Měsíci“ a je, ostatně jako každý rok, náležitě dojemná. Tradice začala v roce 2007, kdy obchod vyrobil vánoční reklamu poprvé. Tvoří ji vždy mikropříběh, kde hraje velkou roli osamění, rodinné vztahy, vzájemná úcta a láska.

Reklama často vzniká ve spolupráci s neziskovými organizacemi jako součást kampaně upozorňující na nějaký společenský problém. Letos se například spolu s organizací Age UK na osamělost starších lidí. A samozřejmě nechybí téma Vánoc, kdy můžete své bližní potěšit nějakým dárkem třeba i od John Lewis. Ale toto sdělení nikdy není dominantní, prvoplánové, nevkusné nebo agresivní. Přestože jméno obchodu se objeví jen na pár vteřin, člověk má chuť za ten zážitek nechat vydělat právě John Lewis.

Reklamu tradičně doprovází písnička, která se aktuálně pohybuje na špičce britské hitparády. Letos jde o píseň Half the World Away od Aurory (původně od Oasis), v minulosti například Real Love Toma Odella (původně od Johna Lennona), píseň od Lily Allen nebo Ellie Goulding

720p 480p 360p 240p
Reklamní spot Man on the moon

Premiéra reklamního spotu dnes byla jednou z hlavních zpráv pro všechny britské deníky i televize. Média reklamu nejen zdarma vysílají, ale třeba i s experty debatují o jejích kvalitách nebo přinášejí názory veřejnosti, jak se jim reklama letos líbí. Deník Independent například měří poměr pozitivních a negativních zmínek na sociálních sítích či četnost výskytu slov „štěstí“ a „smutek“.

720p 480p 360p 240p
Reklamní spot z roku 2014

720p 480p 360p 240p
Reklamní spot z roku 2013



Klíčová slova: británievánocereklama



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama