nahoru

Reklamní žně

Miloš Čermák 7. února 2002 • 08:32

Zoom...

Finále superpoháru v americkém fotbale, zimní olympijské hry v Salt Lake City a předávání tradičních cen Grammy. To jsou tři události, které Amerika prožije letos v únoru - a všechny spojuje jedna důležitá věc: vysílají se v přímém pře nosu v televizi. A protože je sledují desítky miliónů diváků po celém světě, přinesou zároveň rekordně vysoké příjmy za vysílání reklam. Finále superpoháru proběhlo v sobotu 3. února a vysílala ho televize FOX. Sledovalo ho odhadem 120 až 130 miliónů diváků, příjmy z re klamy činí za tento přenos kolem 200 miliónů dolarů. Jeden třicetivteřinový šot se letos prodával za necelé dva milióny dolarů (v pře počtu asi 65 miliónů korun), což je o něco méně než v předcházejícím roce. Důvodem je ekonomická recese, ale také odliv inzerentů vyvolaný zimní olympiádou. Tu bude v Americe vysílat televize CBS. Předpokládané příjmy za vysílání reklam se odhadují na zhruba 720 miliónů dolarů. A zatímco tradičním sponzorem superpoháru je výrobce Pepsi, je oficiálním sponzorem olympiády naopak firma Coca-Cola. Reklamní zástupci té druhé sladké vody však neházejí flintu do žita: natočili provokující spot, v němž radí sportovcům, jak svou oblíbenou limonádu propašovat na stadión. Stačí ji přelít do oficiálně schválených plechovek.



Kurzy měn
25,290
20,500
28,590
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
Nejčtenější
Komentáře