nahoru

Jak správně napsat profil na LinkedIn a co do něj rozhodně nepatří

Sabrina Harisová 3. května 2018 • 09:20
LinkedIn
LinkedIn
• foto: 
Ben Scholzen (CC BY 2.0)

Hledáte práci a bylo vám řečeno, že si máte zřídit profil na LinkedIn? Rady rozhodně uposlechněte. Je to totiž skvělé místo, kde se objevuje spousta zajímavých pracovních příležitostí. Pokud zaujmete profilem, mohou vás oslovit zástupci významných firem. Ať jste si profil právě zřídili, nebo už ho máte nějakou dobu, pojďte se podívat, co na něm personalisty spolehlivě odradí a vás připraví o lukrativní nabídky.

V současnosti je pracovních míst na trhu celkem dost, hlavně v digitální, marketingové a PR sféře. I když to vypadá, že není moc zájemců, protože je nízká nezaměstnanost, personalisté si na množství životopisů, které denně dostávají, nemohou stěžovat.

„Poslední půlrok je velký nedostatek programátorů a grafiků, což souvisí s obrovským množstvím webů, e-shopů, magazínů, blogů a aplikací, které neustále přibývají. Co se týká ostatních pozic, vnímám přibližně stejný zájem, jen se jedná o kandidáty, kteří v 98 % zaměstnaní jsou a jen zkouší, zda by někde neměli ještě daleko lepší podmínky. Nahrává jim fakt, že jsou vesměs zaměstnaní externě, a tak pro ně výpovědní lhůty neplatí. Mohou pracovat pro více klientů nebo rychle ukončit spolupráci u jednoho a téměř okamžitě začít u druhého,“ říká Lenka Součková, personalistka z Prahy.

Při hledání vhodných kandidátů jim výrazně pomáhá právě LinkedIn, což je pracovní sociální síť. Přezdívá se jí „Facebook pro práci“. Je však seriózní a neslouží k zábavě. Funguje jako virtuální CV, tedy životopis.

A toto na vašem profilu personalisté hledají:

  • Názvy společností, pro které jste pracovali,

  • Názvy pozic, které jste u každé firmy zastávali,

  • Stručný popis pozice,

  • Časové rozmezí jednotlivých zaměstnání,

  • Hodnocení od zaměstnavatelů a kolegů,

  • Síť kontaktů,

  • Dosažené vzdělání a absolvované kurzy a semináře,

  • Zájem o profesi (sdílení zajímavých informací z oboru nebo od influencerů),

  • U kreativců portfolio projektů a tvorby.

Tohle na svém LinkedIn profilu nemějte:

Rozdíly

Dohledejte si a zkompletujte informace o studiu a o zaměstnáních a mějte je všude stejné. Personalisté si všímají, pokud máte špatně uvedená data nebo proházené pořadí. Vaše praxe nebo studium pak vypadá nedůvěryhodně.

Selfie a fotografie z výletů a dovolených

Rozhodně vám to v kraťasech s letním opálením více sluší, ale mějte na paměti, že toto je pracovní profil, kam zavítají nejen personalisté, ale také možní zaměstnavatelé. Na profilu tedy nemějte nic, co byste s lehkým srdcem neposlali v odpovědi na nabídku práce. Prezentujte se fotografiemi od profesionálního fotografa a raději zvolte formálnější oděv a účes. Profil je vaše prezentace, prodává vás a utvrzuje personalistu o tom, že jste ten správný kandidát, proto fotky neupravujte speciálními filtry (na kterých třeba vypadáte víc cool). Jestliže patříte mezi kreativce, můžete být styloví, nicméně fotografie by neměla šokovat nebo odradit. Zaujmout byste měli hlavně svým portfoliem prací.

Nulovou interakci a sdílení obsahu

Personalisté si všímají, jak jste na LinkedInu aktivní a jestli máte o informace z oboru (nebo i mimo obor) zájem. Vnímají, zda jen lajkujete články, nebo sami aktivně vyhledáváte témata, která sdílíte v rámci komunity na síti.

Malá, nebo naopak obří síť kontaktů

Jakmile si zřídíte profil a vyplníte všechny jeho důležité části, přichází na řadu rozšiřování sítě kontaktů. Oslovte bývalé zaměstnavatele a kolegy, aby si vás přidali. Tím i částečně potvrdí, že jste spolu opravdu pracovali. V posledních měsících se ale objevuje nešvar, kdy někteří uživatelé tráví dny a noci oslovováním kohokoliv, s kým měli kdykoliv v minulosti jakoukoliv interakci. Pak mají v síti i několik tisíc lidí. To se dá ještě pochopit u koučů, školitelů a terapeutů, ale i tak to vzbuzuje spíše podezření.

Malý počet potvrzení vašich schopností

Kontakty ve své síti, tzn. bývalé kolegy a zaměstnavatele, můžete požádat o potvrzení svých dovedností. To mohou udělat tak, že buď označí každou, ve které vynikáte, nebo přidají i krátkou referenci.

A tip nakonec – jestliže si upravujete svůj profil a přidáváte nové informace, nezapomeňte si vypnout notifikace. Tak nebudete upozorňovat na své nedostatky a kontaktům v síti zbytečně nezaspamujete zeď.



Klíčová slova: práce, LinkedIn, profil



Diskuse ke článku