Dagmar Havlová dostane od vydavatelství čtyři miliony za článek o milenci. Soud označil článek za lež | Reflex.cz
nahoru

Dagmar Havlová dostane od vydavatelství čtyři miliony za článek o milenci. Soud označil článek za lež

ČTK20. srpna 2019 • 11:55
Dagmar Havlová
Dagmar Havlová
• foto: 
David Kundrát

Pražský vrchní soud v úterý přiznal herečce Dagmar Havlové čtyři miliony korun odškodného od vydavatelství Bauer Media za tvrzení, že měla milenecký poměr v době, kdy jí umíral manžel, bývalý prezident Václav Havel. Verdikt je pravomocný. Částka výrazně převyšuje sumy, které soudy obvykle přiznávají za porušení práva na ochranu osobnosti. Podle odvolacího senátu byl zásah do práva extrémní a intenzivní. Havlová požadovala za text v bulvárním časopisu Pestrý svět celkem pět milionů. Na tuto částku nedosáhla, protože se nepodařilo prokázat, že by nepravdivé tvrzení negativně ovlivnilo i její charitativní činnost.

Odvolací senát zohlednil také to, že soudy herečce přiznaly vedle finanční také morální satisfakci – vydavatelství se někdejší první dámě podle verdiktu musí omluvit.

Článek z března 2012 nazvaný „Skandální zvěsti o Dáše Havlové. Šokující nařčení – Tajné rande v lázních“ tvrdil, že Havlová dorazila 16. prosince 2011, tedy jen dva dny před Havlovou smrtí, společně s milencem do zamluveného hotelu ve Františkových Lázních. Zprávu označila za nepravdivou jak Havlová, tak i její údajný partner František Loukota, jehož fotografii s Havlovou časopis otiskl. Podle něj byl snímek pořízen s největší pravděpodobností v době natáčení seriálu Sanitka, když herečku doprovázel na nákupy. Muž, který působí jako asistent režie, se prý s Havlovou zná od natáčení filmu Odcházení.

Pražský městský soud konstatoval už v listopadu 2015, že údaje publikované v napadeném článku byly „absolutně nepravdivé a neověřené“. Poukázal tehdy mimo jiné na to, že zprávu o údajném pobytu Havlové s přítelem ve Františkových Lázních zaslechla autorka článku prý „někde v restauraci“. Soudy tehdy Havlové nepravomocně přiznal 1,2 milionu korun. Obě strany sporu se následně odvolaly.

Vydavatelství Bauer Media během trvání sporu převzala mediální skupina Mafra patřící do holdingu Agrofert ze svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše.

Do Trutnova se vrací festival. Havel je nám blízký, ale nechceme akci politizovat, říká…
Karel Steigerwald: Šmarda padl, Zeman se posunul zase o kus nad Ústavu a truchlohra …

ČTK



Vybíráme z placeného obsahu
PREMIUM X Konspirační teorie realitou: Projekt MKUltra a vládní pokusy na lidech
PREMIUM X JXD: Menhiry a erekce aneb Jak se mi tajemnou silou postavila hůl
PREMIUM X Petr Sokol: Sázejte na politiku, dokud se v českých sázkových kancelářích nenaučí určovat kursy
PREMIUM X Ivan Stěpanovič Koněv: Hrdinný osvoboditel Prahy, nebo padouch?
PREMIUM X Bohumil Pečinka: Proč se Čapí hnízdo nesmělo dostat před soud

Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější