Co o vás může prozradit Facebook: Cambridge Analytica profilovala voliče podle oblečení na fotkách

Od provalení skandálu analytické firmy Cambridge Analytica, která získala data od 87 milionů uživatelů Facebooku, uběhlo už osm měsíců. Stále přitom vyplouvají na povrch nová fakta, jak firma pracovala a jak uživatele analyzovala. Christopher Wylie, který stál u zrodu celé kauzy, tento týden prozradil, že klíčovou roli hrálo i oblečení uživatelů.

Nešlo tedy jen o stránky, které lidi měli oblíbené nebo obsah, ke kterému se vyjadřovali. Cambridge Analytica hodnotila, jestli lidé budou volit Donalda Trumpa, podle oblečení, které měli na sobě. Podle firmy šlo o důležitou metriku, která odhalila, jak moc jsou lidé konzervativní a vycházely z ní dokonce celé algoritmy.

Wylie to prozradil na konferenci Business of Fashion, která se konala v Británii. Praktiky firmy zná dobře, protože to byl právě on, kdo informace o fungování Cambridge Analytica vynesl za dveře firmy. Profilování dle oblečení podle něj fungovalo skvěle proto, že určití lidé mají tendenci preferovat určité značky.

Jak přesně algoritmus fungoval? Dočtěte si článek ZDE >>>