Od provalení skandálu analytické firmy Cambridge Analytica, která získala data od 87 milionů uživatelů Facebooku, uběhlo už osm měsíců. Stále přitom vyplouvají na povrch nová fakta, jak firma pracovala a jak uživatele analyzovala. Christopher Wylie, který stál u zrodu celé kauzy, tento týden prozradil, že klíčovou roli hrálo i oblečení uživatelů.
Nešlo tedy jen o stránky, které lidi měli oblíbené nebo obsah, ke kterému se vyjadřovali. Cambridge Analytica hodnotila, jestli lidé budou volit Donalda Trumpa, podle oblečení, které měli na sobě. Podle firmy šlo o důležitou metriku, která odhalila, jak moc jsou lidé konzervativní a vycházely z ní dokonce celé algoritmy.
Wylie to prozradil na konferenci Business of Fashion, která se konala v Británii. Praktiky firmy zná dobře, protože to byl právě on, kdo informace o fungování Cambridge Analytica vynesl za dveře firmy. Profilování dle oblečení podle něj fungovalo skvěle proto, že určití lidé mají tendenci preferovat určité značky.