Plzeňský pivovar kupují Japonci. Za Prazdroj a další značky zaplatí témeř 200 miliard korun | Reflex.cz
nahoru

Plzeňský pivovar kupují Japonci. Za Prazdroj a další značky zaplatí témeř 200 miliard korun

ČTK13. prosince 2016 • 10:00
Ilustrační snímek
Ilustrační snímek
• foto: 
Profimedia.cz

Japonský pivovar Asahi Group Holdings se dohodl na převzetí Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských značek, které dohromady za 7,3 miliardy eur (197,3 miliardy Kč) koupí od společnosti SABMiller. Nákup východoevropských značek je pro pivovar Asahi největší akvizicí v jeho dosavadní historii, informovala dnes agentura Reuters.

Prodej aktivit SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí podmínek pro převzetí podniku ze strany amerického pivovaru Anheuser-Busch InBev, které bylo dokončeno v říjnu. Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují prodávaná aktiva polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus.

Společnost Asahi se již dříve dohodla na převzetí některých značek SABMilleru, jako je Peroni a Grolsch. Celkem za ně zaplatí 2,55 miliardy eur (68,9 miliardy Kč). Prodej těchto značek byl rovněž podmínkou pro převzetí SABMilleru.

17 fantastických barů světa. Na panáka na těchto místech nikdy nezapomenete

Server IHNED.cz již v pondělí s odvoláním na zdroj Hospodářských novin blízký transakci informoval, že společnost Asahi předložila nejvyšší nabídku na východoevropské značky SABMilleru. Server Lidovky.cz pak s odvoláním na zdroj Lidových novin blízký jednání uvedl, že ze hry o tyto značky vypadly investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera i skupina J&T vedená Patrikem Tkáčem.

Plzeňský Prazdroj je největší pivovarnickou skupinou v České republice. Jeho hrubý zisk v uplynulém finančním roce, který skončil v březnu, vzrostl o pět procent na 3,7 miliardy korun. Tržby se zvýšily o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.

AB InBev se na převzetí SABMilleru dohodl loni a transakci v hodnotě 79 miliard liber (2,5 bilionu Kč) dokončil v říjnu. Upevnil si tak pozici největšího světového výrobce piva. Nová společnost má pod kontrolou zhruba 27 procent světového trhu s pivem.

Na pivní Oktoberfest přišlo nejmíň lidí za posledních 15 let, ale vzrostl počet…
Nejslavnější pivní festival Oktoberfest má i svoji erotickou verzi

ČTK


Klíčová slova: Prazdroj, Japonsko, pivovar, pivo


Vybíráme z placeného obsahu
PREMIUM X Zrcadlo českého národa: Karel Gott si v roce 1977 zvolil stranu hřiště. A vybral si špatně
PREMIUM X Jak na pazourek? Zkušený mistr řemesla vás naučí nejlepší řemeslné triky neandertálců
PREMIUM X Východ vrací úder: Počítačové hry válcují Hollywood a Češi jsou u toho
PREMIUM X Jefim Fištejn: Pokrok nezastavíš aneb Politická korektnost za hranicí absurdity
PREMIUM X Zpověď 63leté striptérky jménem Sugar: Lidi se tomu nejdřív chechtají, ale pak se třeba zamyslí

Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější