Sulu se vždy rád předváděl se svým kordem.

Sulu se vždy rád předváděl se svým kordem. Zdroj: Profimedia.cz

Lepší efekty ve Star Wars (ilustrační foto).
Další teorií je, že kolem hvězdy krouží powerbally s legendárními Pokémony.
Seriál jinak známý také jako Star Trek: Coming Out
Sulu se vždy rád předváděl se svým kordem.
4
Fotogalerie

Týdenní dekomprese: Ve Star Treku jsou gayové, francouzské polibky do vesmíru nepatří

Nejpodivuhodnější hvězda ve vesmíru se chová ještě podivuhodněji, než jsme se domnívali, Star Treku i Hvězdným válkám vládnou ženské astronautky a mužští astronomové dělají „WOW!“.

„Už jsem tady zas!“ říká... nechvalně proslulý youtuber Misha? Nikoliv! „Už jsem tady zas!“ říká Darth Vader v nové ukázce na nové Hvězdné války. Neříká to tedy nahlas, ale tváří se tak. Pod svou neprůhlednou černou maskou. Když je k nám otočený zády.

Což o to, ukázka, která strhla tsunami v hladinách serotoninu uvnitř hlav fanoušků hvězdněválečného vesmíru, je to pěkná, ale věří tady ještě někdo tomu, že uvidí něco nového od doby, nás všechny tak vypekly poslední Star Wars: Kopírák se probouzí? Vždyť víte, ten film, co začíná slovy „Kdysi dávno v jedné předaleké galaxii, tak dávno a tak daleko, že už si to nemůžete pamatovat, tak jsme vám to natočili celé znovu, jen s ženskou hrdinkou místo Luka Skywalkera a s lepšími efekty...“

Lepší efekty ve Star Wars (ilustrační foto).Lepší efekty ve Star Wars (ilustrační foto).|Profimedia.cz

Ženu v hlavní roli bude mít mimochodem i další navrátivší se vesmírné dobrodružství, konkrétně Star Trek – nikoliv ten filmový, protože kapitán Kirk knipl vesmírné lodi Enterprise své manželce Vlastě Kirkové předat ještě nehodlá, ale ten seriálový. Televizní seriál Star Trek Discovery, který pod vedením showrunnera Bryna Fullera (Dead Like Me, Pushing Daisies, Hannibal) vyrazí ke hvězdám příští rok, bude mít ženskou kapitánku, která bude kromě nových civilizací ve vesmíru hledat také samu sebe uvnitř své hluboké ženské duše, jak slibuje sám Fuller.

Není to poprvé, co bude mezihvězdný koráb ve Star Treku šéfovat žena – už ve Star Trek: Voyager stála za kormidlem žena; zdá se ale, že složení nové posádky jde tentokrát tvrdě na ruku politické korektnosti, jak napovídají předběžné řeči tvůrců o důrazu na „diverzitu“ a o tom, že přítomen na palubě bude tentokrát i homosexuální hrdina; vliv skupin pro prosazování práv LGBT komunity je přiznaný a projevil se koneckonců i v kontroverzním kroku, kdy se z dříve heterosexuálního člena posádky Hikarua Sulu stal v nejnovějším celovečerním filmu homosexuální člen posádky Hikaru Sulu (scéna, v níž se líbá se svým partnerem, byla ale nakonec vystřižena, asi aby nepobouřila heteráky nebo co).

Seriál jinak známý také jako Star Trek: Coming OutSeriál jinak známý také jako Star Trek: Coming Out|archiv

Dodejme ale, že zrovna ve Star Trek: Voyager jsme měli postavy, jako byla v podstatě transvestitní mimozemšťanka Jadzia Dax nebo černošský vulkánec Tuvok (koneckonců vyprávění vychází z původní vzletné myšlenky, že všechny galaktické rasy a přesvědčení dokážou ve vesmíru budoucnosti v pohodě koexistovat; prostě sci-fi). Mimochodem, jestli nebude mít Star Trek Discovery na palubě alespoň jednoho zástupce insomnických horníků ze severočeské uhelné pánve, podávám oficiální stížnost mezinárodnímu soudu v Haagu.

A když už jsme u vesmíru – vzpomínáte si na to, jak se chvíli mluvilo o tom, že kolem hvězdy KIC 8462852 kus od nás v naší galaxii (konkrétně nějakých 1480 světelných let) se něco točí a nikdo neví co to je? Bylo to asi poprvé, co vědci s haldou publikovaných studií do médií vážně mluvili o tom, že je tentokrát nutné vzít v potaz hypotézu, že by to „cosi“ kolem hvězdy mohla vytvořit mimozemská civilizace (konkrétně ležel na stole předpoklad, že by mohlo jít o Dysonovu sféru, čili soustavu pro získávání hvězdné energie, vystavěnou kolem samotné hvězdy).

Další teorií je, že kolem hvězdy krouží powerbally s legendárními Pokémony.Další teorií je, že kolem hvězdy krouží powerbally s legendárními Pokémony.|Profimedia.cz

No a pak přišli nějací jiní vědci a shodili to ze stolu s tím, že to jsou jenom nějaké komety a že jsme v tom nekonečném, chladném vesmíru zase úplně sami.

To se ale podle všeho doneslo mimozemšťanům u KIC 8462852, kteří se zaslouženě načuřili, až jim zmodrala tykadla, a začali s Dysonovou sférou kolem hvězdy provádět podivuhodné věci. (Dobrá, oni je prováděli už dřív – ukázaly se ale až teď při studiu dlouhodobých záznamů hvězdy.) Ty věci jsou tak podivuhodné (zdá se, že hvězdu něco postupně zakrývá minimálně od roku 1890, z nějž pocházejí první analyzované fotografické desky, a hvězda prochází několika různými typy změn jasnosti), že hypotéza o nějakých přiblblých kometách vzala rychle za své a v současné chvíli probíhá například kampaň na Kickstarteru, aby se astronomové mohli dívat na KIC 8462852 ještě déle a dělat u toho nadšené „WOOOOOW!“

Na další zprávy o KIC 8462852, která se jmenuje Tabby (podle astronomky Tabethy Boyajianové, což je pro tento týden už třetí fascinující žena ve sci-fi; tentokrát ovšem skutečná) čekejme stylově při prohlížení nejnovějších fotografii lesů, vod a strání Marsu.