nahoru

Reflex draží kultovní obálky. Půlka výtěžku půjde na podporu mladých umělců

red30. dubna 2021 • 06:30
Dražba obálek Reflexu
Dražba obálek Reflexu
• foto: 
Reflex

Týdeník Reflex dává svým fanouškům jedinečnou možnost pořídit si ty nejlepší grafiky, které vyšly za celých 30 let existence časopisu na obálce. V ojedinělé online aukci draží třicítku z nich. Polovina vybrané částky půjde jako dar Uměleckoprůmyslovému museu na podporu mladých umělců. Elektronická aukce probíhá pod taktovkou aukční síně Vltavín, je bez omezení a neplatí se za ni žádný poplatek.

Dobročinná aukce vznikla jako reakce na pandemií utlumenou uměleckou tvorbu. Z každé vybrané Reflex obálky jde do dražby soubor dvanácti číslovaných a autorsky signovaných kopií. Celkem se tedy draží 360 položek, každá s vyvolávací cenou 999 Kč. Série děl je v aukci vždy po dobu jednoho týdne.

„Reflex je od svého vzniku spojen s designem i výtvarným uměním. Proto jsme se dnes, kdy se kultura ocitla kvůli pandemii a vládním restrikcím na prahu vymření, spojili právě s Uměleckoprůmyslovým museem. Dražíme obálky, protože jsou vlastně největším pokladem, co máme. Za třicet let existence časopisu se staly samostatnými artefakty, dokumenty doby i komentáři k aktuálnímu politickému i společenskému dění. Na každé nové číslo se vlastně i díky titulce někteří nedočkavě těší. Jiným už dopředu naskakuje husí kůže v obavách, koho a jaký šlendrián si titulka vezme na paškál,” říká šéfredaktor Reflexu Marek Stoniš.

Projekt svým způsobem završí loňské oslavy 30. výročí Reflexu. V jeho závěru se uskuteční jediná sálová aukce, ta proběhne v neděli 27. června v síni Vltavín. Polovina z celého výtěžku bude věnovaná zmíněnému Uměleckoprůmyslovému museu v Praze (UPM). „V době přípravy této akce v roce 2020 v rámci připomenutí 135. výročí založení instituce a také 30 let od nového vykročení do otevřeného světa i pro muzea, se nám nabídka této spolupráce velice líbila. Ostatně grafika a fotografie jsou i naším odborným zájmem nejen ve sbírkách. Případný výtěžek bychom rádi využili na akvizice nějakého současného díla z oblasti designu, nejlépe jako podporu mladým designerům,“ doplnila k dražbě ředitelka UPM Helena Koenigsmarková.

red




Diskuse ke článku