Ilustrační snímek

Ilustrační snímek Zdroj: Pexels

Muži začali v pandemii nakupovat na internetu. Za oblečení utratí na internetu více než ženy

Pryč jsou doby, kdy byla sobota v nákupáku pro běžného muže za trest. Poslední dekáda se nesla ve znamení vytváření vztahu českých mužů k módě, o čemž hovoří mimo jiné růst pánských krejčovství i holičství. Rok s koronavirem vztah pánů k módě nadále posílil: do kvalitnější módy nyní investuje dokonce 20 % mužů a 16 % žen.

Průměrná výše nákupu je u mužů vyšší než u žen. Celých 39 % plánuje v následujících měsících utratit online nakupováním módy částky ve výši 1 000–3 000 korun, čtvrtina investuje mezi 3 000 a 10 000 korun, ukazuje aktuální výzkum vyhledávače módy Glami.

Díky výhodám online nákupů, které šetří čas a energii dříve věnované chození z obchodu do obchodu, zkoušení či čekání ve frontách, plánuje zůstat u pořizování módy přes e-shopy 46 % mužů, o 14 % více než žen. Připlatit si za dopravu vadí mužům o něco méně než ženám, větší trpělivost mají také s čekáním.

Na druhou stranu se muži nebojí po otevření kamenných prodejen vyrazit do terénu: 42 % mužů, o 10 % více než ženám, by nevadilo procházet se regály, i kdyby čísla koronavirových případů neklesala. Co by tam hledali? Džíny, na které čeká celých 55 % mužských respondentů výzkumu. Co tedy muži během pandemie nejvíce nakupovali? Teplákové soupravy zažily nárůst o 423 %, také mikiny, tenisky a oblečení na spaní vyskočily v žebříčku prodejnosti.

V tomto výzkumu byly použity výsledky průzkumu, který proběhl mezi 5 500 uživateli, z toho přes tisíci muži. Sběr dat proběhl v první polovině dubna 2021. Tato data byla porovnána s daty ze stejného období loňského roku. ​​Dále jsme byla použita interní data objednávek, kategorií a produktů na Glami.cz.