Tekuté Vánoce ve firmách? Mezi dárky pro obchodní partnery vede jednoznačně alkohol | Reflex.cz
nahoru

Tekuté Vánoce ve firmách? Mezi dárky pro obchodní partnery vede jednoznačně alkohol

red22. prosince 2016 • 15:40
Tekuté Vánoce ve firmách? Mezi dárky pro obchodní partnery vede jednoznačně alkohol
foto: Profimedia.cz

Alkohol je nejčastějším vánočním dárkem mezi obchodními partnery v českých firmách, malou pozornost vybírá skoro polovina z nich. Pro lahev alkoholu se společnosti rozhodnou v 65 % případů. Více než dvě třetiny podniků chtějí touto cestou utužit obchodní vztahy. Nákup realizují hlavně ve vlastní režii a hodnota darů se pohybuje v rozmezí do 500 korun. Vyplývá tak z průzkumu pro společnost Stock Plzeň-Božkov, realizovaný agenturou NMS Market Research.

Vánoční svátky nejsou jen dominantou rodinných kruhů, stále častěji se slaví i ve firmách a mezi obchodními partnery. A jak výzkum ukazuje, utužit dobré vztahy je nejsnazší právě lahvinkou alkoholu. Sahají k tomu téměř dvě třetiny tuzemských firem.

Nejpopulárnější dárek pro obchodní partnery je lahev alkoholuNejpopulárnější dárek pro obchodní partnery je lahev alkoholuFoto NMS Market Research

„Alkohol dlouhodobě drží přední příčky v popularitě vánočních darů. Čím dál oblíbenější se stávají importované značky. Například Captain Morgan je dokonce nejprodávanějším importovaným rumem u nás,“ dodává Tomáš Hejkal ze společnosti Stock Plzeň-Božkov.

Alkohol na prvním místě, dárkovým košům téměř odzvonilo

Nejčastějším vánočním dárkem pro obchodní partnery je lahev alkoholu (65 %), následují reklamní či firemní dárky (56 %). V menší míře jsou zastoupeny dárkové koše (15 %) a pozvání na oběd či večeři (10 %). Ve zbylých 26 % případů jde o zvláštní kreativní či žertovné dárky, dárkové poukázky, čokoládu, vlastní produkty a další.

Češi v práci věnují 95 minut denně nákupu vánočních dárků

Nejběžnějším důvodem, proč firmy vybírají dárky, je utužení obchodních vztahů (68 %). Ze zvyku či ze slušnosti darují firmy dárky ve 35 % případů a téměř čtvrtina společností se takto připravuje na budoucí spolupráci. „Cena alkoholu se samozřejmě liší dle důležitosti obchodního partnera. Čtvrtina společností pro ty nejvýznamnější plánuje nákup lahve začínající na ceně 500 korun,“ komentuje výsledky průzkumu Tomáš Hejkal, a dodává: „U běžných obchodních partnerů pak tři čtvrtiny společností vybírají alkohol v rozmezí sta až pěti set korun.“

Průzkumu se zúčastnilo 233 společností v České republice, z čehož 110 (47 %) společností zajišťuje dary pro své obchodní partnery.

Rybovu Českou mši vánoční znají po celém světě, poprvé u nás zazněla před 220 lety

Nádhera za polárním kruhem. 20 důkazů, proč mají v Laponsku ty nejkrásnější Vánoce

red


Klíčová slova: vánoce, firmy, alkohol, dárky


Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary 2019

Program Jak koupit vstupenky a passy Hosté a hvězdy Historie Ubytování během festivalu Brigáda Hlavní soutěž Soutěž dokumentů Filmy 2018

54. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary začne v pátek 28. června. Mimo soutěže se představí řada nejen českých premiér. Časopis Reflex přiveze unikátní film Moje Svoboda. Hlavní hvězdou festivalu bude americká herečka Julianne Moore. Do Varů se po dvou letech vrací i Casey Affleck a mezi hvězdami bude i Patricia Clarkson.

Vybíráme z placeného obsahu
PREMIUM X Bohumil Pečinka: Jedno vyhrocené hlasování aneb Hamáček jako Švejk a Zeman jako nadstrážmistr Flanderka
PREMIUM X Zákulisí Metronome Festivalu: Jedinečné fotografie účinkujících, které jinde neuvidíte
PREMIUM X Klausova elitní sestavička, Berlín jako laboratoř bolševických experimentů, předsmrtná křeč ČSSD
PREMIUM X Zdravý rozum Cyrila Höschla: Demonstrující dav sjednocuje sdílený odpor, s časem ale jednotnosti ubývá
PREMIUM X Karel Steigerwald: Babiš, Benešová, demonstranti… Kdo rozvrací stát, kdo ne

Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější