nahoru

Amerika končí!

Jiří X. Doležal 13. března 2003 • 00:59

Spojené státy americké pravděpodobně končí jako světová velmoc, válka s drogami, kterou léta vedou, začíná podkopávat základní pilíře americké kultury. Skutečnost, že masově rozšířená droga, jejíž nebezpečnost je nižší než u sociálně akceptovaného alkoholu - marihuana - je zakázaná a americké úřady s ní za peníze daňových poplatníků bojují je dostatečně známá.

Spojené státy americké pravděpodobně končí jako světová velmoc, válka s drogami, kterou léta vedou, začíná podkopávat základní pilíře americké kultury.
Skutečnost, že masově rozšířená droga, jejíž nebezpečnost je nižší než u sociálně akceptovaného alkoholu - marihuana - je zakázaná a americké úřady s ní za peníze daňových poplatníků „bojují“, je dostatečně známá. Nesmyslnost represe konopí je čtenářům Reflexu rovněž známa, věnovali jsme tématu v minulosti dostatek prostoru. A všímavý člověk samozřejmě ví, že kolem konopí se už dávno vytvořila celá subkultura, která nikomu neškodí, žije si svým vlastním životem, vydává vlastní časopisy (High Times), pořádá vlastní festivaly (Cannabis Cup), každoročně pořádá globální merendu Million Marihuana March...
Celá tato subkultura se zcela absurdně odvíjí od ILEGÁLNÍ substance... Dalším - až neuvěřitelně bizarním - krokem americké „války s konopím“ je momentální v USA probíhající kampaň proti prodeji vodních dýmek - bongů. Může se z nich přece kouřit marihuana, je to NÁSTROJ PRO UŽÍVÁNÍ DROG, tak je potřeba bongy zakázat, to dá rozum!!!! Podrobnou zprávu o tom najdete na: http://www.cleveland.com/news/plaindealer/index.ssf?/base/news/1046773843296960.xml
Americké úřady si zjevně neuvědomují, že svým bojem proti fajfkám ohrožují samu podstatu americké kultury. Vynikajícím nástrojem ke kouření hašiše je totiž prázdná propíchnutá plechovka od pití. A proto můžeme očekávat, že velmi brzy dojde i k zákazu prodeje pití v plechovkách. Aby se z těch prázdných plechovek pak nedal kouřit hašiš, že...
A tak se můžeme jen ptát: Přežije americká kultura zákaz svého tak zásadního pilíře, jako je Coca-Cola v plechovkách?