nahoru

Výrobce dřevěných doplňků Ctirad Sára: Když tvoříte produkty od srdce, vždy to potěší

-bam- 9. ledna 2022 • 12:30
Ctirad Sára se ženou Nikolou
Ctirad Sára se ženou Nikolou
• foto: 
Archiv Ctirada Sáry

Udržitelnost je pro Ctirada Sáru, zakladatele BeWooden, životní filozofie, kterou se snaží promítnout do všech aspektů podnikání. Na své byznysové dráze ušel pořádný kus cesty, kterou stejně jako jiné ovlivnila pandemie. Mimo dřevěné motýlky, šperky a módní doplňky nyní v Beskydech vyrábí také ekologické sportovní oblečení z recyklovaných rybářských sítí a designové podložky na jógu. Nový projekt TvaLaska založil s manželskou Nikolou, s níž jsou nyní partnery i v podnikání. 

Kterou fázi designování nového výrobku máte Vy osobně nejraději a proč?

Dostat se od nápadu k finálnímu produktu je poměrně dlouhá cesta. Nejvíce kouzelné období je vznik samotného nápadu a konceptu pro design, je to chvíle, kdy se sbírají nápady týmu a zpětná vazba zákazníků s novými nápady. Tvořit s otevřenou myslí a hledáním nového. Skutečnou radost mi však dělá poslední fáze, kdy je finální výrobek u zákazníka a ten jej s oblibou používá.

Jak jsou na tom podle Vás Češi s udržitelnou módou?

Oproti západním zemím jako je Německo jsme na pomyslném začátku. Vnímám, že udržitelná móda v Česku je stále na vzestupu a máme před sebou ještě velký prostor. Jedná se o postupný vývoj, kdy se nemění pouze samotné produkty a jejich složení a význam, ale celkové nákupní zvyky a vnímání udržitelnosti jako nezbytného kroku pro naši budoucnost.

Na druhou stranu jsou bohužel ekologické produkty stále v převaze. Vnímám, že zásadní je urychlit přechod k udržitelným produktům a to především ze strany výrobců.

Jak vnímáte zájem o originální udržitelné kousky?

Originální a specifické produkty mají svou úzkou cílovou skupinu, když tvoříte produkty od srdce přímo k nim, věřím, že to vždy potěší. Co však vnímám jako nezbytné, je vytvářet běžné produkty pro širokou skupinu zákazníků udržitelně.

Jakým dalším projektům se kromě BeWooden nyní věnujete?

Projektů je několik, ale všechny vychází ze stejných hodnot a filozofie. V ramci BeWooden jsme před rokem úspěšně spustili podznačku BeWooden HOME. V lednu nás k zachování pracovních míst kvůli covidu přiměla situace vytvořit eshop sdružující evropské sportovní značky Trendly.cz a nyní spouštíme šperkařskou značku Este collection.

S manželkou Niki pak máme projekt TvaLaska, nabízející sportovní oblečení a podložky na jógu.

Co Vás nejvíce baví na projektu TvaLaska?

Tak jako u BeWooden jsou to rozhodně naši úžasní zákazníci a komunita okolo značky. A pak především možnost tvořit se svou ženou.

Jak se Vám daří skloubit pracovní a rodinný život?

Vnímám, že podstatné pro nás bylo si hned na začátku nastavit společná očekávání a určitá pravidla, kterých se chceme držet. Samozřejmě se nám někdy prolíná pracovní rovina s tou osobní, ale podstatné pro nás je, že tvoříme pro skvělé lidi a práce nás baví.

-bam-


Klíčová slova: móda, oblečení, dřevo, Česko, Bewoden



Diskuse ke článku
Diskuze se zobrazují pouze uživatelům, kteří jsou přihlášeni na Facebooku a odsouhlasili cookies. Pokud pod články nevidíte diskuze, zkontrolujte prosím toto nastavení.