Batman / Želvy nindža

Batman / Želvy nindža Zdroj: Archiv nakladatelství Crew

"Komisový CROSSOVER ROKU", tvrdí redakce nakladatelství Crew. Podle recenzenta Reflexu se nepletou.
NEW YORK. Želvy nindža jsou uprostřed největší bitvy svých životů. Ve stejnou chvíli proti nim stojí děsivý klan Noha se svým vůdcem Trhačem i mimozemské síly generála Kranga... jenže právě tohle měl Krang v plánu.
GOTHAM. Jako by neměl temný mstitel Batman už takhle plné ruce práce s ochranou svého města proti Penguinovi, Killer Crocovi, Ra's al Ghulovi a dalším, přichází na scénu nový nepřítel: Trhač a jeho družina nindžů, kteří byli přeneseni do nic netušícího Gothamu a rozpoutali tu hotové peklo.
Hrdinové však mají mnoho podob a Temný rytíř nebojuje sám. Své síly spojí s Leonardem, Donatellem, Michelangelem, Raphaelem a mistrem Třískou. Dokážou pak společně Netopýr, Krysa a Želvy porazit nejzběsilejší lotry obou dimenzí?
BATMAN / ŽELVY NINDŽA
7

Když se Želvy nindža spřáhnou s Batmanem. Co je to za blbost, ptáte se?

Pokud už máte všechny komiksy, které vám Ježíšek přinesl, přečtené, nemusíte si zoufat – máme pro vás další tip. Nic závažného, to bychom si před koncem roku snad ani nedovolili, ale nakladatelství Crew vydalo vážně zábavný crossover Želv nindža s Batmanem. Co je to za blbost, ptáte se? Příjemná hříčka, která je o dost lepší, než by se mohlo z námětu zdát.

Temný rytíř je pochmurný pán nad Gothamem. Co se želví čtyřky týče, jde sice o výkonné bojovníky, ale zároveň o pubertální ztřeštěnce, kteří už dlouhá léta nekoketovali s představou, že by se měli řadit do četby pro dospělé (leda by se Frank Miller smiloval a napsal jim Návrat temného krunýře). Je evidentní, že nápad dát tyhle hrdiny dohromady musí dopadnout buďto katastrofálně, nebo výtečně. Scenárista James Tynion IV v crossoveru Batman/Želvy nindža naštěstí zvládl tu druhou variantu.

Tajemstvím úspěchu takhle šílené týmovky je dozajista nadsázka a přehánění povahových vlastností všech zúčastněných. Batman musí být ještě pochmurnější než kdy dřív, pomáhá i kreslíř Freddie Williams II, který Batmana obdařil rameny přes celá záda a svalovými bochánky snad i v podpaží. Želvy jsou osvalené také dostatečně a jejich pubertální projev je ještě pubertálnější než kdykoli předtím. Výsledek? Na jedničku, a to i díky skvělému překladu Darka Šmída, kterému podobně šílené záležitosti obyčejně sednou.

A o co v příběhu vlastně jde? Krank (takový ten emzák přebývající v břiše robota) se rozhodl zbavit svých neoblíbenců, a tak poslal jak želvy s Třískou, tak Trhače s klanem Noha štandopéde do Gothamu. Interdimenzionálním expresem. Jednosměrně. Zatímco želvy stěží stihly ochutnat gothamskou pizzu, Trhač už se paktuje s Penguinem a rychle míří na sraz s Ra´s Al-Ghúlem, šéfem ligy asasínů.

Batman tuší, že má na krku někoho nového: po městě se šíří loupeže hi-tec vybavení. Když se mu podaří spojit se se želvami (nejdřív si pochopitelně podle pravidel všech crossoverů musejí navzájem vytlouct duši z těla), dojde mu, že Trhač se snaží sestrojit dimenzionální bránu. Gotham se mu totiž zalíbil. Chce si z něj udělat nové panství. Do karet mu hraje i to, že želví mutagen v téhle dimenzi neexistuje. To znamená, že problém jménem Rafael, Donatello, Michelangelo a Leonardo se brzy vyřeší úplně sám – želváci se promění zpátky do čistě zvířecí podoby.

Začíná doopravdy zábavný souboj s časem a s Alfrédem, který nemůže nové netopýří spolubydlící vystát a častuje je nejostřejšími komornickými hláškami v historii. Všechno je nadsazené, ale zároveň scénář šlape jako hodinky po Donatellově opravě. Má to spád, tah na branku i skvělou kresbu, navíc Crew připravila i 200 kusů s limitovanou obálkou, tudíž si přijdou na své taky sběratelé. Za tenhle komiks rozhodně palec nahoru. Přinesl totiž do superhrdinského rybníku báječně radioaktivní proud. Jen Joker tu hraje asi až čtvrté housle. Ale to je vlastně taky k smíchu.