Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. Zdroj: Profimedia.cz

Policie: Opilý vodák je největší ohrožení země!

Utahování šroubů a ubírání svobod se za této vlády rozrostlo do obludných rozměrů. Až do takové míry, že by to bylo směšné - kdyby ovšem všudypřítomné špinavé prsty státu strkané občanům do všech otvorů nepředstavovaly zásadní ohrožení demokracie v naší zemi.

 

Policie a nejrůznější další represivní a kontrolní orgány jsou jako utržené ze řetězu a buzerují občany doslova na každém kroku. Vedle EET, povinného hlášení o DPH a dalších ekonomických vymožeností stát zahájil také boj proti opilství na vodě. Ve čtvrtek policie kontrolovala i řidiče tak zjevně nebezpečných a okolí ohrožujících plavidel, jako jsou vodní šlapadla, zda své mohutné stroje nepilotují pod vlivem alkoholu.

Pojďme se nejprve podívat, co říká zdravý rozum. Je naprosto na místě, že kapitán lodi s desítkami bavících se cestujících a vyhrávající jazzovou kapelou na Vltavě nesmí být ožralej. Stejně tak je úplně v pořádku, že nesmí být pod vlivem alkoholu řidič rychlého motorového člunu brázdícího nějakou vodní nádrž. Jak zábavní parník na Vltavě, tak rychlý motorový člun může někoho ohrozit, a u toho parníku má navíc kapitán na starosti své cestující, takže nesmí ohrozit ani svoje vlastní plavidlo. Je naprosto v pořádku, že policie tyto sladkovodní kapitány kontroluje a dává jim dýchnout do testeru.

Jak dlouho trvá, než z vás vyprchá alkohol? Podívejte se na video na auto.cz >>>

Zcela jiná situace však je u lodiček, pramiček, kanoí, kajaků a šlapadel. Pokud pramičku či kánoi řídí osoba nalitá, je vyšší pravděpodobnost, že dojde k nehodě, než kdyby loďku řídila osoba střízlivá. Zcela analogicky, jako když jde po chodníku člověk s dvěma promilemi, může zakopnout a upadnout mnohem snáz, než kdyby tam šel střízlivý. Jak opilého kapitána kajaku, tak opilého chodce spojuje, že nikoho neohrožují a můžou ublížit jen sami sobě. To samé platí pro kapitány kánoí nebo šlapadel.

Není v dějinách zaznamenán případ, že by šlapadlo potopilo nárazem jinou loď. A vzhledem k rychlosti těchto plavidel je prakticky vyloučeno, aby zranila i plavce, pokud jim doslova nedoplave naproti. Takže když je kapitán takového plavidla namol, je sice vyšší riziko, že se sám utopí, ale je to jeho věc. Ohrožovat sama sebe není zákonem zakázáno, to by musela být zakázána podnapilým občanům i chůze.

Policisté a správci plavební správy přesto ve čtvrtek ve velkém a medii sledovaném zátahu kontrolovali lodě, loďky a šlapadla na přehradě Hracholusky na Plzeňsku. Ani řidiči těchto s prominutím vodních koloběžek si nesmějí dát před jízdou pivo: „Takový případ se řeší ve správním řízení, sankce může být až sto tisíc korun,“ varoval Michal Kudláček ze Státní plavební správy Praha.

Bylo by jistě možné si dělat legrácky, meditovat nad tím, zda policie nemá nic lepšího na práci, nebo se vysmívat zákonu, který podobné zátahy umožňuje. Ono to však bohužel k smíchu není. Úřady totiž zcela cílevědomě vytvářejí situaci, kdy je v podstatě každý občan v každém momentu svého života za hranicí nějakého zákona. A tudíž je kdykoliv zbuzerovatelný, kdykoliv potrestatelný, a musí žít ve strachu z vrchnosti představované policií a kořit se jí. Přesně to, čím se vyznačují totalitní režimy. Takže kontroly kapitánů šlapadel, zda nejsou pod vlivem, nejsou směšným excesem, ale součástí cílené vládní demontáže demokracie, občanských svobod a vlády práva v naší zemi.