Sovětská auta také potřebovala reklamu. Často dost bizarní.

Sovětská auta také potřebovala reklamu. Často dost bizarní. Zdroj: Flashbak

Sovětská auta také potřebovala reklamu. Často dost bizarní.
Sovětská auta také potřebovala reklamu. Často dost bizarní.
Sovětská auta také potřebovala reklamu. Často dost bizarní.
Sovětská auta také potřebovala reklamu. Často dost bizarní.
Sovětská auta také potřebovala reklamu. Často dost bizarní.
14
Fotogalerie

Sexy jako na Západě: Sovětská auta také „potřebovala“ reklamu. Často dost bizarní

Sex prodává a bez reklamy si výrobek své místo na trhu nenajde. To platí nejen v tržní ekonomice, ale platilo to i v zemích bývalého východního bloku v čele se Sovětským svazem. Vzhledem k pokřivenosti socialistických trhů, kde nedostatek čehokoliv nebyl výjimkou, ale spíš pravidlem, působí reklama často velmi absurdně.

V Sovětském svazu bylo i obyčejné auto spíše luxusem než jen dopravním prostředkem. Na nákup „žigulíka“ od oficiálního státního prodejce se čekalo i pět let. Vzhledem k tomuto nedostatku automobilů na trhu se ojeté auto dalo prodat často za stejnou cenu jako nové, a to i opakovaně.

Automobilky se však i přes nedostatek svých výrobků snažily o propagaci. A stejně jako všude na světě si byly dobře vědomy, že „sex prodává“. Reklamy se tak vůbec nelišily od těch západních, kde nezbytným doprovodem vozu je krásná a pokud možno spoře a sexy oděná modelka.

Dalším nezbytným doplňkem byla ukázka luxusu a dokonalé pohody. V zemi, kde obchody s potravinami často nabízely pouze to nejzákladnější, byla iluze bohatého pikniku vedle nového auta podobným lákadlem jako výše zmíněná sexy kráska.