Umění jíst a milovat

Umění jíst a milovat Zdroj: KVIFF

Anatomie pádu: Sandra (fascinující Sandra Hüller) je úspěšná spisovatelka, žijící s manželem a synem Danielem ve francouzských Alpách
Justine Triet ve strhujícím soudním dramatu Anatomie pádu rozkládá vztah ústředního páru a staví publikum před otázku, jak by obstál jejich vlastní vztah, kdyby momenty soukromého pekla byly podrobeny zkoumavému zraku veřejnosti
Benoît Magimel hraje gurmeta a fantastického kuchaře v Umění jíst a milovat
Citlivý člověk: Kočovný herec Táta Mour v podání Davida Prachaře
Citlivý člověk je Úzkostná i bujará kinematografická féerie o lásce, strachu z osamění a pohledech synů upřených na otce.
11
Fotogalerie

Po Varech i do vašeho kina. Jaké filmy z letošního ročníku ustály zkoušku festivalem a míří do distribuce?

Brutální vedro, Bod obnovy, Minulé životy, Zázračný aparát. Celý týden pro vás píšeme o filmech, které vidíme na festivalu ve Varech. U spousty z nich jde o první divácký test před tím, než vstoupí i do běžné distribuce. Atmosféra narvaných kin mnoha z nich pomáhá, sílu některých však nemůže otupit ani multiplex. Co všechno z MFF KV v příštích týdnech a měsících uvidíte v distribuci, v kinech?

Výborné reakce na přehlídce posbíralo japonské anime Suzume o sedmnáctileté dívce, která se potýká s přírodními katastrofami. To do českých kin vstupuje už 13. července. Ve stejný den můžete zajít na vítězný film Berlinale, dokument Na lodi Adamant z denního stacionáře v srdci Paříže na řece Seině, kde se starají o osoby trpící duševními poruchami. 

K vidění od tohoto dne bude i provokativní Zázračný aparát, další dokument, tentokrát o vývoji médií v posledních 150 letech. Od konce července se ještě budete dojímat u citlivé moderní romance Minulé životy, která se ve Varech stala hitem a mnozí jí už teď předpovídají oscarové šance.

České novinky: pecky, nebo průměr?

Konec léta bude v kinech postupně patřit českým filmům poprvé promítaným ve Varech. Od 31. srpna si dejte Brutální vedro Alberta Hospodářského, film, s nímž se budete, celí opocení, ploužit českými okrsky v jakémsi apatickém bezčasí, od 21. září potom Hadí plyn Davida Jařaba, kde vás podobná cesta zavedene na Balkán a apatický během ní bude Stanislav Majer. 

Ve stejný den vstupuje do kin i ambiciózní česká sci-fiBod obnovy Roberta Hloze, která je pro jedny důkazem, že Češi zvládnou bez rozpaků vyseknout už jakýkoliv žánr, pro jiné jen bezuzdnou kopírkou zahraničních vzorů bez duše. Posoudit to budete moci sami. Podobně rozpolcené reakce vzbuzuje i Úsvit Matěje Chlupáčka s Eliškou Křenkovou v hlavní roli i Citlivý člověk Tomáše Kleina. Oba zamíří do kin 5. října.

V listopadu bude na kina agresivně ťukat vševědoucí tchyně v černé komedii Tomáše Pavlíčka a Jana Vejnara Přišla v noci, z měděných hrnců se z nich ale bude linout i krásná vůně vybraných pokrmů v Umění jíst a milovat, romanci s Juliette Binoche. Oba filmy uvidíme v kinech od 9. listopadu.

Wenders i Kaurismäki ve vašem biografu

Spousta úspěšných karlovarských titulů ještě přesné datum premiéry nemá, ale do našich kin se také podívá. Vyhlížet můžete třeba melancholickou romanci z gruzínského koloniálu Kos v ostružiní, křehký soutěžní film o hledání štěstí Fremont nebo mohutného, stopadesátiminutového vítěze z Cannes Anatomie pádu, u jehož sledování skoro nelze vydechnout. 

Do kin se chystá také vtipná, bryskní romance Povaha lásky nebo nové, velebené filmy Wima Wenderse a Akiho Kaurismäkiho Dokonalé dny a Karaoke blues. V následujících měsících uvidíme také syrový thriller Club Zero o tom, jak na vás může působit autorita v době dospívání, nebo dobrodružnou Chiméru karlovarským divákům dobře známé režisérky Alice Rohrwacher; tento snímek někdo označil za „nejlepšího Indiana Jonese tohoto roku“. A jedním z vrcholů roku bude jistě i Papežův zákon, v němž za únosem stojí hlava katolické církve.