Před měřením emisí musí být zkontrolován typ motoru. To ale většinou nejde

Před měřením emisí musí být zkontrolován typ motoru. To ale většinou nejde Zdroj: Autorevue.cz

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků velké rozpaky a obavy. V aktuálních požadavcích je především novinka, že technik musí před měřením emisí zkontrolovat typ motoru, jestli odpovídá údaji v technickém průkazu. Tuto možnost ale podle expertů devadesát procent vozů prakticky neumožňuje.

„Motory jsou pod sofistikovanými plastovými kryty, popřípadě je typové označení z boku, kam neprojde ani laboratorní kamera. Navíc výrobce ani nemá povinnost typ motoru na jeho krytu uvádět,“ říká předseda Profesní komory STK Michal Cuc.

Nedostatečná příprava předpisů ze strany ministerstva dopravy může mít podle Cuce vážné následky. „Dovedeno do extrému, devět z deseti vozů nemusí projít měřením emisí a získat kladné osvědčení o technické kontrole,“ míní.

Jak vypadají nová pravidla STK a měření emisí aut v Česku? Dočtěte si článek na e15.cz >>>