O Troškovi a Slovanské epopeji
Telefonovala jsem Anně Fárové těsně před loňskými vánoci, abych významné české teoretičce fotografie položila anketní otázku. „Letos mě potěšily, dokud mi ještě sloužilo zdraví, všechny ty krásné knihy, co jsme uspořádali s Viktorem Stoilovem pro nakladatelství Torst,“ odpověděla mi na ni, a nedokázala si vzpomenout na jedinou nepříjemnou věc, která ji v roce 2009 rozlítila nebo rozesmutnila. O dva týdny později už věděla: „Nezlobte se, já vám teď rozhovor dát nemůžu. V té poslední knize jsem řekla všechno, navíc ležím v nemocnici a pomalu klesám na mysli.“ Schovali jsme tedy s fotografem Tomášem Tesařem naše svazky Dvou tváří, skvěle vypraveného výboru z díla a vzpomínek ANNY FÁROVÉ, rytířky francouzského Řádu umění a literatury a držitelky Medaile Za zásluhy, smutně do šuplíků a doufali, že se věci zlepší. Nezlepšily. Mezinárodně uznávaná česká historička a popularizátorka fotografie, která Čechům objevila Cartier-Bressona, Koudelku, Sudka i Drtikola, zemřela 27. února po jedenaosmdesáti letech vzrušujícího a podnětného žití. Budiž jí země lehká
-kat-
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!