K ČEMU PLECH? Dvacet tisíc dřevěných šindelů musel použít Momir Bojić z Bosny, aby zcela pokryl svůj Volkswagen Brouk z roku 1975. Práce zahrnující přeměnu uzavřené karosérie na otevřenou mu zabraly osmnáct měsíců.

K ČEMU PLECH? Dvacet tisíc dřevěných šindelů musel použít Momir Bojić z Bosny, aby zcela pokryl svůj Volkswagen Brouk z roku 1975. Práce zahrnující přeměnu uzavřené karosérie na otevřenou mu zabraly osmnáct měsíců. Zdroj: Archív

KŘÍŽENEC. Společnost Magna Steyr se mimo jiné specializuje na různá řešení automobilových střech. Své schopnosti představila například na studii Mila Coupic, jež je vlastně mixem SUV, kupé, pick-upu a kabrioletu. Pětimístný vůz s délkou 4,68 metru a výškou 1,68 metru umožňuje cestujícím vepředu i vzadu manipulovat s prosklenou střechou nezávisle na ostatních.
POJÍZDNÁ KUPOLE. Poznali byste v tomto voze BMW Z3? Asi ne, Angličan Paul Bacon předělal otevřený bavorák z roku 1998 během 18 měsíců opravdu z gruntu – futuristický stroj „nazvaný Cosmotron“ nicméně může legálně jezdit na veřejných komunikacích. S tvary interiéru pod karosérií z uhlíkových vláken a kupolí z plexiskla pomáhala tvůrci i jeho manželka Kristy. K pohonu slouží šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 141 kW, což stačí na 220 km/h.
DOPING PRO KMETA. V sekci nazvané TuningXperience zabodoval například Volkswagen Fridolin ze šedesátých let minulého století. Auto s délkou 3,75 metru už totiž nemělo obvyklou dvanáctistovku, ale brutální šesti­litrový dvanáctiválec o výkonu 450 koní!
KRÁLOVNA Na snímku je představitel tzv. lowriderů, což jsou automobily s řízeným elektrohydraulickým odpružením, jež jim umožňuje jízdu pár milimetrů nad vozovku i skoro metrové skoky a různé „choreografie“. Kreace nazvaná La Reina pochází z dílny Američana Hectora Esquivela – jde o SUV Chevrolet Tahoe z roku 1998, které tvůrce jako ojeté pořídil za pouhých 2500 dolarů! K nepoznání přestavěný model je nyní vybaven 5,7litrovým osmiválcem o výkonu 255 koní. V kabině najdete díly z mnoha jiných automobilů.
ČERVENÝ ŠÍP. Franco Sbarro je italský designér, jenž si ve Francii založil vlastní školu. Spolu se svými studenty v ní pak vytváří různé kreace, jež prezentuje na významných autosalónech. Jednou z nejnovějších je sporťák Flèche Rouge, který pod kapotou ve stylu batmobilů skrývá motor Citroën o výkonu 156 koní. Díky hmotnosti pod 700 kg to automobilu stačí na dynamiku odpovídající nejlepším dnešním supersportům.
7
Fotogalerie

Benzínové fantazie

Přes 1100 automobilů bylo k vidění na loňské Essen Motor Show, největší a nejodvážnější evropské přehlídce všeho možného, co se nějakým způsobem váže k motorismu. Návštěvnost této legendární akce byla 350 000 lidí – co by za to daly některé zavedené seriózní autosalóny …

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!