Svádí Reflex k fetování? | Reflex.cz
reklama
nahoru

Svádí Reflex k fetování?

JAN POTŮČEK30. ledna 2008 • 22:39
Svádí Reflex k fetování?

Letošní ročník Cannabis Cupu má zajímavou právní dohru. Rádia Evropa 2 a Frekvence 1 odmítla odvysílat reklamní spot na vydání Reflexu s výsledky soutěže o nejlepší fotografie vlastnoručně vypěstovaného konopí, protože se bála pokuty od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Když jsem se předsedy této rady Václava Žáka zeptal, zda spot považuje za tak problematický, dostalo se mi velmi zajímavé odpovědi.

reklama

Letošní ročník Cannabis Cupu má zajímavou právní dohru. Rádia Evropa 2 a Frekvence 1 odmítla odvysílat reklamní spot na vydání Reflexu s výsledky soutěže o nejlepší fotografie vlastnoručně vypěstovaného konopí, protože se bála pokuty od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Když jsem se předsedy této rady Václava Žáka zeptal, zda spot považuje za tak problematický, dostalo se mi velmi zajímavé odpovědi.
Pan Žák totiž neargumentoval paragrafy zákona o rozhlasovém a televizním vysílání nebo zákona o reklamě, nýbrž rovnou trestním zákoníkem. „Rada by v tomto případě nemusela postupovat podle zákona o reklamě, ale vzhledem k tomu, že dle § 5, písm. a) dohlíží na dodržování právních předpisů v oblasti rozhlasového a televizního vysílání, pak, protože se § 188a dotýká v písm. b) nejen R a TV vysílání, ale i tisku, mohla by podat podnět k trestnímu stíhání,“ napsal mi.

Aby to bylo naprosto jasné, připojil pan předseda text zmiňovaného paragrafu:

§ 188a
Šíření toxikomanie

(1) Kdo svádí jiného ke zneužívání jiné návykové látky než alkoholu nebo ho v tom podporuje anebo kdo zneužívání takové látky jinak podněcuje nebo šíří, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem.

(2) Odnětím svobody na jeden rok až pět let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 vůči osobě mladší než osmnáct let, nebo

b) spáchá-li takový čin tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.

„Ve skutečnosti by nemusel ujít pozornosti ani Reflex,“ dodal pan Žák. Jinými slovy, nejen reklamní spot, ale také samotná soutěž a článek v Reflexu prý svádí k užívání návykové látky a z vydavatele Reflexu se stal drogový dealer. Zda je tomu tak i ve skutečnosti, nechám na posouzení čtenářům. Sporný rozhlasový spot si můžete přehrát ZDE.



Související články:

Jan Potůček: REFLEX MIMO ZÁKON? (Reflex č. 5/2008)
Jan Potůček: HAŠKA URÁŽET NEBUDETE! (Reflex č. 48/2007)
Jan Potůček: ZAKÁZANÁ REKLAMA NA REFLEX (Reflex online 28. 11. 2007)

JAN POTŮČEK


reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama