Příliš horké hlavy | Reflex.cz
reklama
nahoru

Příliš horké hlavy

JAN POTŮČEK8. června 2007 • 11:58
Příliš horké hlavy

Ředitel zpravodajství České televize Zdeněk Šámal by měl zvážit svoji rezignaci, prohlásil předseda poslaneckého klubu ČSSD Michal Hašek. Nelíbí se mu, jak Šámal hájil své podřízené, kteří před týdnem přerušili přenos tiskové konference Jiřího Paroubka právě ve chvíli, kdy začal spílat České televizi. Podle ČSSD by měla ČT24 zřejmě přenášet každé Paroubkovo uprdnutí.

reklama

O co jde? Minulý týden zasedal výkonný výbor sociální demokracie a měl se vyjádřit k připravovaným vládním reformám. Po zasedání byla tisková konference, kterou ČT24 nabídla živě. Po několika úvodních slovech se ale Jiří Paroubek pustil do České televize kvůli tomu, že tolerovala premiérovi Mirku Topolánkovi odmítnutou účast v Otázkách Václava Moravce, kde ho měl konfrontovat sám Paroubek, a když si Moravec do pořadu pozval tedy jen Paroubka, přistoupila ČT na Topolánkův požadavek, aby další týden dostal stejný prostor on – bez dalšího hosta.
O useknutí přenosu Paroubkovy tiskovky rozhodl šéfredaktor zpravodajství Michal Petrov. Že to bylo špatné rozhodnutí, v Právu připustil i jeho nadřízený Šámal. Snažil se ho ale omlouvat tím, že Paroubek na tiskovce probíral jiná témata, než původně sliboval. To je ale lichý argument a ředitel zpravodajství ČT to dobře ví. Proč by jinak veřejnoprávní televize ustoupila kritice ČSSD, později odvysílala záznam kompletní tiskové konference a potom ještě na živo další konferenci ČSSD, kde jim Paroubek umyl hlavu?
Šámal ale v Právu zveřejnil další zajímavé informace. Cituje z dopisů, kterými se Paroubek letos v dubnu, a také loni v květnu, ještě jako premiér, dožaduje bezodkladného vystoupení v ČT. „Sdělte mi, prosím, termín, v němž bych mohl vystoupit v České televizi za stejných podmínek, jako dostal pan předseda ODS,“ píše v prvním. „Protože s ohledem na okolnosti a povahu věci odvysílání mého sdělení nestrpí odkladu, požaduji, aby bylo se mnou natočeno 1. června 2006 a týž den v rámci večerních zpravodajských pořadů odvysíláno...“ stojí v druhém. A Šámal předsedovi ČSSD připomíná, že oba dopisy jsou uloženy v archivu ČT a kdykoli k dispozici.
Neméně zajímavá je Šámalova poznámka ke kritice ČSSD, že nejsilnější opoziční strana nedostává na ČT24 patřičný prostor. Od 1. ledna do 4. června prý zpravodajský kanál odvysílal 44 mimořádných vystoupení sociálních demokratů (rozuměj přenosy a záznamy tiskovek), zatímco ODS přišla se stranickou agendou živě jen dvanáctkrát a představitelé vládní koalice (v rámci vlády) dvaašedesátkrát. „Otázky Václava Moravce Jiří Paroubek navštívil od začátku roku čtyřikrát, Mirek Topolánek třikrát,“ konstatuje Šámal.
A to je asi hlavní důvod, proč by měl podle šéfa poslaneckého klubu ČSSD Haška odstoupit. Jenže v některých případech nelze jinak, než veřejně konstatovat fakta. I když Petrov by si za ušmiknutou tiskovku jistě zasloužil pokutu.

JAN POTŮČEK


reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama