nahoru

Rozhlasové baroko

Andrej Halada 5. března 2002 • 15:54

ZOOM...

Jedu ráno do práce autem, kolona se líně sune vpřed, nudím se. Nezbývá než pustit si rádio. Ale kterou stanici? Po ránu jsou všechny ještě stejnější, mezi osmou a devátou chrlí tytéž reklamy: dynamický, až agresívní tón, rychle hovořící hlas, aby se v těch pár desítkách vteřin stačilo říct "všechno". Vzhledem k regionálnosti většiny stanic se neprezentují velcí výrobci a nadnárodní firmy, ty jdou spíš do televize, ale místní podnikatelé: obchody, služby, drobní prodejci. Platí tu přitom úměra: čím bezvýznamnější je propagovaná firma, tím obyčejnější a hloupější má re klamu. Je to přitom dost smutný obraz malého českého podnikání - stejně jako to domečkové baroko, jímž se čeští podnikatelé pyšní na okrajích Prahy. Průkazně to dokládá i tzv. humor těchto rozhlasových spotů, který je v drtivé většině lidový, nevtipný a nevkusný. Naprostého dna dosahuje tam, kde se pojí s erotikou. Buřty, pivo a sex, to je česká trojkombinace. Dost by mě zajímalo, nakolik jsou takové reklamy účinné. Jestli po rozhlasových spotech přijde do té či oné hospody víc lidí. Osobně mám pocit, že efekt nebývá velký. Zatímco billboardy či televizní re klamy - ať už hloupé, či dobré - si člověk sem tam zapamatuje, z rozhlasových reklam mi v hlavě neuvízne nikdy nic. Je to tím, že vizuální vjemy jsou vždycky silnější než sluchové, anebo tím, že ty reklamy jsou prostě špatné?

Andrej Halada


Kurzy měn
25,300
20,480
28,650
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
Nejčtenější
Komentáře