
Například předseda ČSSD Bohuslav Sobotka v nedělní dopolední diskusi na TV Prima tvrdil, že příběh je pravdivý, jen fotografii si popletli, že za všechno může agentura, která volební pamflet vyrobila. Vzhledem k tomu, že se jedná o skutečný hyenismus, měl by pan Sobotka a celá ČSSD odpovědět na tyto otázky:
Jak se jmenuje agentura, která dokázala vyrobit takovou nehoráznost?
Podobné předvolební noviny vždy procházejí podrobnou kontrolou aparátu politické strany. Nelze pochybovat o tom, že je předtím, než se dostaly do rukou občanů, viděl i pan Sobotka a další členové volebního štábu. Jak to, že necítí odpovědnost za lži o mrtvé paní Anně? Proč o tom pořád lžou?
Kolik stejných příběhů si ještě v kampani ČSSD vymyslela?
Popletla si ČSSD i celý svůj volební program, podobně jako story o mrtvé paní?
Bude sociální demokracie stejně potěmkinovsky i vládnout, pokud sestaví vládu?
Sociální demokracie je ale, zdá se, nepoučitelná, protože něco podobného, i když ne tak problematického, udělala již před volbami v roce 2010. Tehdy byl na plakátech Jiří Paroubek, za ním skupinka nadšených mladých lidí a nápis „Bojuji proti poplatkům u lékaře“. Jak se ukázalo, nadšenci nebyli Češi, ale Dánové. Fotka byla použita z agenturní databanky. Tehdy se socialisté bránili, že to je v reklamě běžné. Použít mrtvou paní a lhát ovšem běžné není.