
Na první pohled na nově testovaném modelu zaujme každého extrémně protáhlá přední část vlaku, „čumák“, který bude měřit až 22 metrů. Protáhlá špička rychlovlaku má zajistit co nejlepší aerodynamické vlastnosti stroje. Podle informací britského webu deníku The Daily Telegraph se budou nyní testovat dvě různé verze stroje, a podle výsledků pak japonská společnost East Japan Rail začne vyrábět další kusy. Při měřeních bude podstatná především schopnost snižování tlaku uvnitř stroje, dále míra hlučnosti. Unikátem nově testovaného rychlostroje má být technologie umožňující snižování negativních vlivů zemětřesení v případě, že se vlak ocitne v oblasti, která je jím právě zasažena. Japonci slibují větčí komfort i bezpečnost cestujících.
Dnešní šinkanseny jezdí maximální rychlostí 320 kilometrů v hodině. Ve vývoji rychlovlaků jsou Japonci průkopníky, svůj první takto rychlý stroj představili slavnostně už v roce 1964. Stroj byl tenkrát představen záměrně v souvislosti s letní olympiádou, která se v létě téhož roku konala v Tokiu.
Za nejrychlejší vlak na světě bývá označován takzvaný maglev, který jezdí v Číně, Japonsku nebo Německu. Jenže to není tak úplně vlak, nejezdí totiž po kolejích. Svou vysokou rychlost, prozatímní maximum 603 kilometrů za hodinu bylo naměřené při testech v Japonsku – dosahuje díky technologii magnetické levitace. V běžném provozu tento vlak-nevlak jezdí podobnou rychlostí, jakou bude jezdit nový šinkansen.