Zdroj: PR Yard media s.r.o.

SEO není mrtvé a potřebuje ho téměř každý web. Možná i ten váš

Pokud provozujete webové stránky, logicky chcete, aby dosahovaly co nejvyšší (a zároveň relevantní) návštěvnosti. Jinak vám budou k ničemu - asi jako kdybyste provozovali stánek s rychlým občerstvením, kterému by se lidé vyhýbali obloukem – a z několika zbloudilců by se vyklubali příznivci zdravé výživy. Naštěstí existuje způsob, jak počet návštěvníků znásobit a vyladit jejich relevanci. Znáte pojem SEO?

Co je SEO?

Optimalizace pro vyhledávače! Pod zkratkou SEO se skrývá anglické sousloví Search Engine Optimization, v českém překladu optimalizace pro vyhledávače. Poměrně často se nesprávně uvádí jako „SEO optimalizace“, ale také v tomto případě jde o totéž – tedy o soubor technik, které vedou k vylepšení webových stránek tak, aby byly lépe dohledatelné v organických výsledcích vyhledávačů.

Jinými slovy: v rámci SEO jde o to, aby se web objevoval na prvních příčkách neplaceného (organického) výsledku vyhledávání na klíčová slova, která přináší nejvyšší konverzi.

Zjednodušeně lze SEO techniky rozdělit do dvou základních skupin: na on-page (úpravy probíhají přímo na vašich stránkách) a off-page (optimalizuje se mimo vaše stránky).

Oblast optimalizace je rozsáhlá a komplexní – obecně se proto vyplácí svěřit SEO aktivity někomu, kdo se jimi zabývá profesionálně. Může se jednat o jednotlivce (SEO konzultanta) či agenturu. Profesionál by vám měl předem detailně nastínit, jakým způsobem bude vaše webovky optimalizovat. 

Dvě základní techniky SEO: Obsah a odkazy

Smyslem optimalizace je tedy úprava webových stránek v souladu a algoritmy vyhledávačů (obvykle Googlu). Metod, které se v rámci SEO používají, je spousta, ale v zásadě je klíčový kvalitní obsah (tzn. texty na webu) a zdravý odkazový profil webu.

Co se týče obsahu vstupních stránek, musí být správně strukturovaný a užitečný pro uživatele (tj. obsahovat relevantní informace, ale také důležitá klíčová slova). S tvorbou vám může pomoct zkušený copywriter s přesahem do SEO.

S linkbuildingem neboli tvorbou zpětných odkazů je to o něco složitější. Sbírání backlinků je běh na dlouhou trať. Cílem je vyvolat dojem, že zpětné odkazy vznikají přirozeně a kontinuálně. 

Se SEO vám pomůže PR Yard

Rozhodnete-li se svůj projekt optimalizovat sami, bude se vám hodit užitečný nástroj pro bleskovou komunikaci s médii. PR Yard je platforma, která funguje jako zprostředkovatel reklamního prostoru na menších tematických webech i renomovaných portálech. Díky přímému napojení na publishery je publikace článků se zpětnými odkazy výrazně rychlejší a efektivnější. Automatizací valné části procesů ušetříte až 90 % času. 

Pomocí tematických článků se zpětnými odkazy „nakopnete“ off-page SEO svého webu a zajistíte si lepší pozice ve vyhledávačích. S PR Yardem je nákup svižný a bezpečný.