nahoru

SEO: Když vyhledávače respektují vaše webové stránky

Prezentace klienta 24. února 2021 • 00:00
.
.
• foto: 
Shutterstock

Chcete, aby vaše webové stránky plnily svůj účel a byly k dispozici pro největší počet uživatelů internetu? Dejte o nich vědět vyhledávačům pomocí SEO.

Slyšeli jste již o SEO a rádi byste se dozvěděli o těchto službách něco víc? Co je SEO, jak funguje a k čemu slouží, tak na to nám odpoví přední a dlouholetý poskytovatel služeb SEO, který ví, co které webové stránky potřebují, aby měly úspěch a vysokou návštěvnost.

Takže se hned na úvod ptáme, co je SEO?

SEO je hlavně zkratka skrývající anglický výraz Search Engine Optimization. V překladu jde o optimalizace webových stránek pro vyhledávače.

Michal Kuchař Michal KuchařFoto SEOlight

Co takové SEO neboli optimalizace webových stránek umí?

Cílem SEO, respektive optimalizací webových stránek je přivést na webovky co největší počet návštěvníků, kteří se na ně nejen podívají, ale na nich i setrvají, a nakonec se stanou i zákazníky co přináší firmám zisky. Zvýšení návštěvnosti souvisí především se samotnými vyhledávači, takže SEO umí to, že dokáže z vašich webových stránek udělat stránky přátelské pro vyhledávače a dostat je na přední pozice.

Co to znamená “přátelské pro vyhledávače?“

To znamená, že když budou mít vaše www stránky kvalitní a bezchybný obsah, správné nastavení včetně struktury a další potřebné náležitosti, tak vyhledávače jako třeba Google nebo Seznam je vyhodnotí jako přijatelné a tím pádem se stanou dostupné pro uživatele, kteří vyhledávají pomocí klíčových slov a frází. A to všechno umí s vašimi webovými stránkami udělat právě SEO.

Takže, když se rozhodnu využít služby SEO co bude následovat?

Při kvalitně odvedeném SEO je důležitý nejen profesionální, ale hlavně individuální přístup. Nemůžeme všechny webové stránky házet do jednoho pytle, protože co stránka to jiné zaměření, zisky, požadavky a cíle. Tomu se musí přizpůsobit celý proces SEO. Takže začneme konzultací, na které nám vy řeknete vaše představy a cíle, seznámíte nás s obsahem vašeho webu a my díky těmto informacím budeme vědět, jak dál. Následně proběhne seo analýza webových stránek, která odhalí veškeré nedostatky a my je samozřejmě napravíme. A to od obsahu až po strukturu a další nastavení webu. Dalším krokem je analýza klíčových slov. Klíčová slova jsou důležité právě pro vyhledávání a jejich správné nastavení je úzce spojené s vaším webem. Je potřebné vybrat taková klíčová slova, která na váš web přivedou co nejvyšší počet uživatelů. A to znamená hlavně výběr klíčových slov souvisejících s obsahem vašeho webu. Takže když jde o e-shop, který nabízí třeba obuv, tak určitě není vhodným klíčovým slovem zelenina. Leda, že by šlo o takový název či značku obuvi. No a další součástí SEO služeb je linkbuilding, copywriting a pravidelné kontroly a reporty.

A kdy mohu očekávat pozitivní výsledky?

To je rovněž individuální záležitost. SEO není proces na jednu hodinu, ale dlouhodobá záležitost a výsledky závisí od samotného obsahu a požadovaných cílů. Chce to trpělivost, a pokud je práce odvedena kvalitně, tak si můžete být jistí, že výsledky se dříve či později určitě dostaví.

Rádi byste měli úspěšné webové stránky a přivedli na ně co nejvyšší počet návštěvníků? S vašimi cíli vám pomůže SEO, díky kterému vás čeká nejen vyšší návštěvnost.

Proč je SEO pro webové stránky důležité?

Vlastnit webové stránky znamená udělat všechno pro to, aby splnily svůj účel a dostal se na ně co nejvyšší počet návštěvníků. A v této souvislosti se dost často mluví o SEO. Proč je SEO pro webové stránky a e-shopy tolik důležité? Tak o tom ví mnohem víc majitel a jednatel společnosti se zaměřením na kvalitní SEO služby.

Takže se ptáme, co je SEO a proč je pro weby tolik důležité?

SEO je zkratka pocházející z anglického Search Engine Optimization. A tento výraz, když přeložíme, tak v češtině dostaneme výraz optimalizace pro vyhledávače, tedy přesněji optimalizace webových stránek pro vyhledávače. A na otázku, proč je SEO pro vyhledávače tak důležité máte takto i stručnou odpověď, protože každé webové stránky či e-shopy potřebují nastavit tak, aby byly kladně hodnocené vyhledávači, uživatelé je mohli vyhledat a díky tomu se zvýšila návštěvnost webových stránek. Právě vyhledávače dokážou přivádět na váš web až polovinu započtených návštěvníků.

A to se hned zeptám, jak jinak se ještě uživatelé mohou dostat na webové stránky, když ne přes vyhledávače?

Jak již jsem řekl, tak víc, jak polovinu přivádí vyhledávače. Další část návštěvníků přímé odkazy, placené výsledky, sociální sítě, odkazující stránky. Pokud tedy vynecháte SEO, tak tím přijdete o velkou část návštěvníků.

Takže chci SEO. Co bude dál?

Cílem SEO je tedy nejen přivést na vaše stránky co největší počet návštěv, ale navýšit tím i váš zisk. To znamená, že SEO musí být natolik kvalitní, aby takový návštěvník na stránkách i setrval a nakonec nakoupil. Abychom dokázali váš web nastavit tak, aby byly dosažené i požadované zisky, tak SEO je hlavně o individuálním přístupu. Takže prvořadá je konzultace mezi SEO specialistou a vlastníkem webových stránek-klientem. Jedině tak lze zjistit podrobné informace, představy a cíle a SEO konzultant se musí seznámit s obsahem činnosti klienta a webových stránek, aby dokázal celý proces SEO na míru přizpůsobit.

Když máme konzultaci za sebou, tak jaké kroky budou v procesu SEO následovat?

Mezi základní kroky SEO patří faktory on-page a off-page, analýza klíčových slov, tvorba kvalitního a relevantního obsahu. Když se vrátíme k výrazům on-page a off-page, tak v prvním případě jde o analýzu webových stránek, nalezení a odstranění chyb. Může se jednat o špatně nastavené popisky, obsah, nadpisy, duplicity, nefunkční odkazy atd. V druhém případě jde o tvorbu zpětných odkazů tedy linkbuilding. Součástí SEO je i copywriting a tvorba PR článků.

Takže, když to tak poslouchám, tak SEO není jednorázová záležitost provedena jedním kliknutím?

Tak to opravdu není. SEO vyžaduje pečlivost, pravidelnost a intenzivnost, takže se jedná o proces dlouhodobý. Jedině tak lze dosáhnout kladných výsledků a dostat webové stránky do pozornosti vyhledávačů a následně uživatelů.

. .Foto SEOlight



Klíčová slova: reklama, média, Byznys, marketing, prclanek, SEO