nahoru

Black Friday, největší svátek e-commerce, se blíží

Prezentace klienta 18. listopadu 2020 • 00:00
• foto: 
Notino

E-shopy si letos mnou ruce, a nejen ty české. Vládní nařízení zavírající kamenné obchody jim hraje do karet. V roce 2020 se naučili nakupovat online i ti, kteří se internetovým nákupům dříve raději vyhýbali. Letos jim prostě nezbývá nic jiného.

Už dřívější průzkumy ukázaly, že během jarní vlny pandemie koronaviru si virtuální nakupování vyzkoušela téměř třetina lidí a výhody e-commerce si oblíbili, takže v něm hodlají pokračovat. Nyní je tendence stejná. Češi začínají nakupovat na Vánoce a kde jinde nákupy letos zvládnout než online?

Využijte Black friday!Využijte Black friday!Foto Shutterstock

Největší tržby mívají obchodníci tradičně na Black Friday

Nakupuje se stále. Někteří po rychlém uzavření kamenných obchodů s hrůzou zjistili, že nemají zimní oblečení. Další nestihli pořídit třeba boty. Online si daleko více kupujeme i jídlo. Pravé nákupní šílenství však teprve vypukne. Odstartuje ho Black Friday 2020.

Black Friday je tradiční nákupní akce probíhající v kamenných i internetových obchodech. Vznikla v USA, kde připadá na pátek po Dni díkůvzdání. Tento pátek většina Američanů nechodí do práce a volný den využívají právě k nákupu vánočních dárků. Po jejich vzoru na Black Friday nakupuje i zbytek světa. S těmi slevami se nákupy vyplatí. Lidé na zlevněné zboží slyší a Češi nejsou výjimkou. Mnohé e-shopy mají na Black Friday největší tržby z celého roku.

Nakupujte se slevou.Nakupujte se slevou.Foto Shutterstock

Black Friday některé e-shopy odstartují dříve

Black Friday ve většině obchodů neprobíhá pouze v pátek. Obchody si ho protahují minimálně na celý víkend, a kolikrát na ještě delší časový úsek. Příkladem je e-shop Notino.cz s parfémy, kosmetikou a drogistickým zbožím. Letos připadá Black Friday na pátek 27. listopadu, na Notinu se však slaví od pondělí 23. listopadu až do neděle 29. listopadu. Zákazníkům chce dát na výběr kosmetiky a parfémů dostatek času.

Svět e-commerce nyní vzkvétá a každý e-shop se snaží pro sebe ukořistit co největší kus pomyslného koláče. Předpokládalo se, že v roce 2020 e-commerce překročí 4 biliony USD. Díky koronaviru to možná bude ještě více.