Reflex č. 19

Ve srovnání s někdejší Sportovní halou v Holešovicích působí rozzářená Sazka Arena jako snový přelud... Autorská trojice Marek Najbrt, Benjamin Tuček a Robert Geisler se sice občas označuje za "The Dietls", ale jejich film Mistři se od seriálové produkce podstatně liší... Od května jsme v EU, kam jsme směřovali od listopadu 1989... Causa Masaryk contra Pekař. První polovina padesátých let minulého století byla dobou vyšehradských jezdců...

Zde najdete kompletní obsah čísla 19 s články k přečtení.


Po kliknutí se obsah čísla otevře v novém okně. Celý časopis je samozřejmě přístupný také z archívu tištěného Reflexu v hlavním menu.<
Foto






Foto
Když se přeruší hra, začne něco jako diskotéka vsedě. Obrovským prostorem znějí hlučně hity, na velké kostce nad ledem se promítají záběry z hlediště. Mnoho diváků má na sobě repliky dresů, na tribunách tančí roztleskávačky. Chcete-li něco říct sousedovi, musíte křičet. Euforii tu lze krájet. Ve srovnání s někdejší Sportovní halou v Holešovicích působí rozzářená Sazka Arena jako snový přelud. Reportáž napsal Pavel Kovář.


Foto
Autorská trojice Marek Najbrt, Benjamin Tuček a Robert Geisler se sice občas označuje za "The Dietls", ale jejich film Mistři se od seriálové produkce podstatně liší. Je vtipný, inteligentní, má skvělé kritiky. A neciví na něj většina národa. Rozhovor vedl Tomáš Baldýnský.




Foto
Od května jsme v EU, kam jsme směřovali od listopadu 1989. Netrvalo to pár roků, jak jsme všichni ještě ve stejných bundách věřili na Letné, ale víc než čtrnáct let. Museli jsme napsat, přepsat či upravit tisíce zákonů, vyhlášek a norem, z nichž většinu nikdo z nás nezná. Změnil se však adekvátně i náš život? Jsme skutečnou unijní zemí? Více v reportáži Petra Holce.


Foto
Národ český bude záhy vystaven konfrontaci, díky níž může zvědět, kolik pravdy je v tom, co si o sobě po léta namlouvá. Zda ty jeho zlaté ručičky nejsou jen ručičky zlodějské či zda jeho plebejství není jen buranstvím. Jedinou nesporně pozitivní devízou, kterou si do EU přináší, je jeho proslulé švejkovství, které dlužno chápat jako vzorec široké přizpůsobivosti. Cause Masaryk kontra Pekař se věnoval Jan P. Kučera.



Foto
První polovina padesátých let minulého století byla dobou vyšehradských jezdců. Patřili k ní stejně jako korejská válka, Bill Haley s flákem See You Later Aligator a ranní rozhlasové rozcvičky s písní "Kupředu levá ...". O Královských vyšehradských jezdcích mluvila celá Praha. V novinách o nich psali jako o největších vyvrhelích, kteří se zhlédli v kapitalistické ideologii a zvrhlé kultuře - aby si vydělali na svůj flákačský život, tak kradli a loupili. Příběh zaznamenal Jiří Zeman.