
„Je to ekologická i ekonomická alternativa ke klasickým dámským hygienickým pomůckám. Kalíšek vám při správném používání vydrží i několik let. Jeho design je navíc pohodlný a efektivní. Sama na sobě jsem ho vyzkoušela,“ říká designérka Anna Marešová ve svém studiu Anna Maresova designers, kde rozhovor natáčíme. Nápad na něj přitom nosila v hlavě už deset let, tedy ještě předtím, než přišly na svět vibrátory a Venušiny kuličky z řady Whoop.de.doo. Nyní se mezi ně zařadí i kalíšek.
Stejně jako u ostatních produktů, i u kalíšku dbá Marešová na to, aby byl vyráběn v České republice a využíval k tomu lokální zdroje. To je ale pochopitelně poměrně nákladné. I proto se designérka obrátila na potenciální zákaznice. Na crowdfundingovém portálu Hithit cílila původně na necelý půlmilion. To se jí ale podařilo překonat a nakonec lidé naposílali více než dvojnásobek.
„Hithit jsem brala i jako průzkum trhu. Chtěla jsem zjistit, jestli je o kalíšek zájem. Velkou část odměn proto tvořily přímo předobjednávky. A zájem tedy rozhodně je. Díky tak velké částce se podaří zafinancovat nejen vznik formy, ale vyvíjíme i aplikaci s menstruačním kalendářem, bude i antibakteriální čisticí sprej a jako součást projektu natáčíme i podcast o ženské intimitě,“ dodává Marešová.
V rozhovoru jsme ale nerozebírali jen menstruační kalíšek. Řeč bude i o designu jako takovém, bavíme se i o tom, proč je menstruace tabu a zda se o ní dnes mluví otevřeněji. Opomenout nemůžeme ani design speciální tramvaje či dalších dopravních prostředků a rozebereme i současnou podobu zastávek metra nebo pražských chodníků. Více už ve videu výše.