Petr Hlaváček: Víc než okruh Praze pomůže železniční uzel. Hřib nemůže za všechno
Podcast Padni komu padni přináší speciál o rozvoji Prahy. Přímo na stavbě Dvoreckého mostu mluvil Oliver Adámek s náměstkem primátora pro územní rozvoj Petrem Hlaváčkem a zástupcem ředitele Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy Markem Zděradičkou. Čím Praze pomůže nový metropolitní plán? A jaké projekty by měly nejvíce ovlivnit pražskou dopravu? To se dozvíte v podcastu.
Tento podcast jsme natáčeli přímo na stavbě Dvoreckého mostu. Tento dlouho plánovaný most se nyní dokončuje, zprovozněn má být v březnu příštího roku. I o této stavbě byla řeč - pomůže dopravnímu propojení Prahy 4 a Prahy 5, ale také spojení Modřan a Barrandova s protějšími břehy Vltavy. Zkrátit cestu by měl 50 tisícům lidí denně.
Ještě větší změny by však v Praze měl přinést metropolitní plán, který mají zastupitelé schválit v červnu. Přináší změny územního plánu u desítek rozvojových území. Praze nicméně stále chybí mnoho nástrojů k rozvoji i vlastnímu řízení - mgaistrát má malé pravomoci a mnoho věcí závisí na státních úřadech, jako jsou památkáři či silniční správní úřady.
Podle Hlaváčka a Zděradičky by měl být přelomovým projektem pro Prahu železniční uzel, který může obsloužit až 300 tisíc dojíždějících Středočechů za den. Stavět by se měl v příštím desetiletí, už teď však běží jeho přípravy.
Co Hlaváček říká na bouřlivé debaty o dopravě a účinkování Zdeňka Hřiba? A jak hodnotí výslednou podobu Dvoreckého mostu? Nejen to uslyšíte ve speciálu Padni komu padni. Sledujte podcast Padni komu padni na Instagramu a přidejte se do naší facebookové skupiny.
















