Video placeholder
Vánoční reklama John Lewis 2019 | Zdroj: John Lewis

Vánoční kýč se zrzkou a dráčkem. Reklamní stálice John Lewis letos po letech servíruje pěknou nudu

Martin Bartkovský
Diskuze (0)

Bývá každoročním zvykem, že vánoční reklama od obchodního řetězce John Lewis je nekorunovaným králem mezi ostatními spoty s podobnou tematikou. Letos je však jejich video zklamáním. I když je to opět parádně natočené a dobře se na to kouká, pointa je mnohem slabší, než tomu bylo v letech minulých. Příběh malé dívky a jejího animovaného dráčka sice do poloviny baví, pak ale vyšumí do prázdna.

Tradice vánočních reklam obchodu John Lewis sahá do roku 2007, kdy se v televizi poprvé představil jejich spot nazvaný Shadows, v němž lidé pomocí stínů nakoupených dárků vytvořili vánoční výjevy. Jejich animovaný příběh z roku 2013 se stal virálem, když ukázal, že zvířátka si umí poradit i s medvědím zimním spánkem. Loni nás rozbrečeli geniálně natočeným příběhem Eltona Johna, který byl podle mnohých lepší než celovečerní film Rocketman. Teď to ale trochu skřípe.

Podívejte se na loňský spot s Eltonem Johnem:

Video placeholder
Vánoční reklama obchodu John Lewis pro rok 2018 • Zdroj: John Lewis

V letošním spotu sledujeme zrzavou dívenku a jejího malého zeleného dráčka, jak se snaží vyrovnat s jeho vánočním hendikepem – pliváním ohně. Ten totiž roztaví a spálí vše, čeho se dotkne. To vyvolává nelibost u ostatních obyvatel a drak je ze společnosti stále více vytěsňován. Nakonec přichází pointa v tom, že se pohádkové zvíře naučí využívat tuto nevýhodu ve svůj prospěch. Není to ale žádná pecka a slzy se tu jako v případě předchozích reklam rozhodně z očí nehrnou.

Spot má na svědomí agentura Adam & Eve/DDB, která vyrábí reklamy pro Johna Lewise už 10 let. Drobné pochybení se dá tedy tolerovat. Obchodní řetězec se navíc letos poprvé ocitl ve ztrátě, což deník Guardian přičítá i blížícímu se Brexitu. Dráčka Edgara, jak se animovaná potvora jmenuje, si ale můžete v obchodě koupit, a podpořit tak nejen britského giganta, ale i charitativní projekty, které firma z prodeje plyšáků financuje.

Začít diskuzi