Ve třídílné televizní detektivce řeší tým majorky Výrové nový případ - krádeže tří živých medvědů z místní zoologické zahrady a zároveň případ pěti mrtvých psů, které kdosi používal v nelegálních zápasech

Ve třídílné televizní detektivce řeší tým majorky Výrové nový případ - krádeže tří živých medvědů z místní zoologické zahrady a zároveň případ pěti mrtvých psů, které kdosi používal v nelegálních zápasech Zdroj: Česká televize

Ve třídílné televizní detektivce řeší tým majorky Výrové nový případ - krádeže tří živých medvědů z místní zoologické zahrady a zároveň případ pěti mrtvých psů, které kdosi používal v nelegálních zápasech
Ve třídílné televizní detektivce řeší tým majorky Výrové nový případ - krádeže tří živých medvědů z místní zoologické zahrady a zároveň případ pěti mrtvých psů, které kdosi používal v nelegálních zápasech
Ve třídílné televizní detektivce řeší tým majorky Výrové nový případ - krádeže tří živých medvědů z místní zoologické zahrady a zároveň případ pěti mrtvých psů, které kdosi používal v nelegálních zápasech
3
Fotogalerie

Pět mrtvých psů střídá Modré stíny. A majorka Výrová si při nich odpočine

Po vypětí přišlo zklidnění. I takový pracovní název by mohl mít nový případ, který v neděli na obrazovkách České televize začali řešit detektivové vedení majorkou Marií Výrovou. Třídílná televizní detektivka Pět mrtvých psů ze série Detektivové od Nejsvětější Trojice má jistou nevýhodu, že přichází po Modrých stínech, tedy minulém případu, jenž vyvedl z komfortní zóny jak diváky, tak tým kolem Výrové. Pět mrtvých psů ve třech hodinových epizodách bohužel trochu ztrácí tempo.

Olomoučtí kriminalisté se tentokrát dostanou k bizarnímu případu krádeže tří živých medvědů z místní zoologické zahrady, protože při ní přišel o život starý vrátný. Výrová (Klára Melíšková), Mráz (Stanislav Majer) a spol. usoudí, že jedním ze spolupachatelů musel být někdo z pracovníků zahrady, a že možná jde o obchod se zvířaty pro potřeby tradiční asijské medicíny. Degradovaná bývalá kolegyně detektivů Horová (Tereza Voříšková) pak za pomoci dalšího ex-vyšetřovatele Vitouše (Miroslav Krobot) paralelně rozplétá případ pěti mrtvol psů, které kdosi používal v nelegálních zápasech. Případy spolu dost možná souvisí.

Novým kriminálním incidentům tentokrát výrazně chybí naléhavost Modrých stínů, kdy šlo o korupci, zastrašování, porevoluční kamarádšofty i spolupráci s StB. U jedné mrtvoly to nezůstane ani tentokrát, Pět mrtvých psů ale ze sebe nikdy nesetřese pel „výplňového“ případu, v němž zas o tolik nejde. Možná i proto, že práce tolik nezasáhne osobní život detektivů, jejichž tým se nerozpadá zevnitř. Jejich vnitřní tenze, zda náhodou zbytečně nezavinili druhou smrt, a zda ještě vůbec dokážou správně vyhodnocovat nové skutečnosti, je spíš uměle vykonstruovaná.

Minule také stáli proti unikavějšímu a ambivalentnímu protivníkovi v podání Martina Huby, děsivější a charismatičtější nebezpečí podporované shora tentokrát chybí. Napětí tak najednou musí zajišťovat i uspaný lev na podlaze ošetřovny, co se může každou chvíli probudit. Režisér Viktor Tauš se také v Modrých stínech rozhodl pro výraznou, progresivní formu popírající třeba očekávané komponování obrazu, Jan Hřebejk se teď vrací k tradičnímu záběrování, tudíž na sebe nepoutá pozornost ani formální složka. Pět mrtvých psů nicméně stále platí za minisérii prostou brakových prvků i motivů detektivek konkurenčních televizí, co suplují spotřební zboží. Marie Výrová tentokrát jen ničím nepřekvapí.