Kdosi vydoloval z muzea voskových figurín Carrii, Mirandu a Charlottu – a nedá se na to dívat
Proč jsou všichni tak nevěrohodní a nevtipní? Proč se ty důry a jejich tři nebílé kámošky pořád chovají jako pubescentky? Proč slaboučký scénář přetéká plnými kondomy dětí ústředních hrdinek (nechutné!) a nedospělými avantýrami šedesátnic? Seriál A jak to bylo dál…, vycházející ze Sexu ve městě, vzbuzuje spoustu pozoruhodných otázek.
Ještě před nějakými dvaceti lety jsem bývávala nadšenou divačkou seriálu Sex ve městě (1998–2004, RIP), ženám své generace nemusím vysvětlovat proč. Pak přišly dva stejnojmenné podprůměrné filmy. A potom, v roce 2021, někde někomu došly prachy a rozhodl se oprášit, respektive z muzea voskových figurín vydolovat Carrii, Mirandu a Charlottu a povolat z důchodu jejich představitelky.
Vznikl seriál A jak to bylo dál…, na HBO nyní běží jeho třetí řada, viděla jsem tři díly a nemůžu je vyhnat z hlavy. To je po všech stránkách tak zoufale slabé! Během sledování se cítím tak trapně, že zavírám oči a místo decentního popíjení symbolického cosmopolitanu jsem po pár minutách přešla na campari (z láhve). Ty uměle vytvořené problémy, ta primitivní řešení! Ty stupidní banality, co dokáže vyslovit chudák Charlotte, která je odjakživa trochu pitomá, marnivá a povrchní, ale pardon – vážně se musíme jako diváci deset minut zabývat tím, koho pokousal nebo nepokousal její čokl a na jakou vysokou se pomocí podfuku dostane její nebinární potomek? A ty hovadiny, jaké vyvádí kdysi sympatický stolař, dnes senilní slaboch Aidan! Proč jsou všichni tak nevěrohodní a nevtipní? Že by šlo o první velké testování, jak umělá inteligence (ne)zvládne napsat ironii? Proč se ty důry a jejich tři nebílé kámošky pořád chovají jako pubescentky? Proč je historický román, který se pokouší psát Carrie, nejtriviálnějším škvárem, jaký byl v dějinách televize citován? Kde zůstala Samantha, aby je všechny odkázala do patřičných míst a předvedla svůj starý šmrnc a švih? To je taková nuda, že už tam pomalu není product placement – která značka by se s tímhle dobrovolně spojila? Kde zůstaly láska, sex a něžnosti? Proč slaboučký scénář přetéká plnými kondomy dětí ústředních hrdinek (nechutné!) a nedospělými avantýrami šedesátnic? V libovolném českém domově důchodců by se našly lepší historky. A dost možná i móda.






















