
Never more seriálu Karma, který není zdarma, ale my bychom na něj nekoukali, ani kdyby nám za to platili
Dětinští psychopati, kteří se buď brutálně mydlí, nebo srandovně pohlavkují? Děkujeme, na to se dívat nepotřebujeme, jen nám vrtá hlavou, proč je jihokorejský seriál Karma tak dobře hodnocený. „Stačí“ nám klasické české malosti, jako když vedení Českých Budějovic nepozve japonského velvyslance na japonskou výstavu nebo když naši novináři umenšují úspěch filmařky Zuzany Kirchnerové.
Kateřina Kadlecová: Většina jihokorejských krimiseriálů je ještě mnohem přitroublejších a obskurnějších než jihokorejské filmy. Jasně, nemůže být každý Kim Ki-duk, ale když vidím na on-line diváckých fórech neskutečně nadhodnocená veledíla, jako je například KARMA (vysílá ji Netflix, na CSFD.cz má 78 %), chce se mi plakat. Jako obyčejně stupidní a prázdné dialogy dětinských psychopatů/sociopatů s notně sníženým IQ, kteří se a) brutálně mydlí, až stříká krev, b) srandovně pohlavkují na veřejnosti, doplňuje naivní příběh, pro jistotu doslovně a opakovaně převypravovaný hlavním hrdinou, aby sledujícímu neušel, s odpuštěním, ani prd. Který má mimochodem větší smysl než celá Karma.
Marek Gregor: Otázka nad tím, jak kulturní je VEDENÍ ČESKÝCH BUDĚJOVIC, které si vysloužily titul Evropské město kultury 2028, se vkrádá do myslí příznivců umění už delší dobu. Ale budiž, ve městě jsou různé zájmy, a tak se v investičních plánech nedostalo na rekonstrukci Domu umění ČB. Zvláštní však je, že když České Budějovice, konkrétně primátorku Dagmar Škodovou Parmovou, navštíví velvyslanec Japonského císařství Kansuke Nagaoka, vedení města nějak „zapomene“ na to, že na náměstí v jím zřizované městské galerii, právě v Domě umění, vystavují tři současní japonští umělci: Atsuo Hukuda, Kenji Yanagi a Shuhei Fukuda…
Vojtěch Rynda: Zuzana Kirchnerová vydupala ze země celovečerní debut Karavan, nechala na něm spoustu let života, peněz a odříkání, otevřela si v něm srdce, protože se týká jejího osobního tématu – života se synem, který vyžaduje speciální péči. Film jí vzali do soutěžní sekce na festivalu v Cannes, což je fenomenální úspěch nejen pro ni, ale pro celou českou kinematografii. A pak se autorka napříč českými médii dočítá hlavně to, že měla „účast v Cannes předem jistou“, protože tam kdysi vyhrála s krátkometrážním snímkem Bába. ČEŠTÍ NOVINÁŘI umějí být uznalí a potěšit.