
Never more pokusu o výstavu Andyho Warhola v Pardubicích, která hraničí s podvodem na návštěvníky
To takhle poskládáte pár artefaktů, které se nějak přes ruku týkají slavného umělce, zaštítíte výstavu jeho jménem a pak už jen počítáte tržby ze vstupného. Nebo pod fiktivními profily na čtenářských serverech sypete chválu na své kňyhi. Nebo točíte bláboly, zajímavé jen obřími rozpočty. Ono se to přece nerozkřikne. Nebo ano?
Marek Gregor: Jako letitý warhololog jsem se těšil na výstavu ŽITÝ SEN ANDYHO WARHOLA, uspořádanou v Gočárově galerii v Pardubicích ve spolupráci s Muzeem moderního umění AW v Medzilaborcích. Varovat mě mělo, že původní tvůrci muzea, Michal Cihlář a Rudo Prekop, se výstavy neúčastní. A vskutku, něco tak zbytného, hraničícího s podvodem na divácích, jsem dlouho neviděl. Originálů pomálu, většina Warholových děl jsou kopie nebo posmrtné printy, v patře umělecky podprůměrné práce příbuzných AW. Dojem nezachrání ani stěna s fotografiemi Billyho Namea.
Kateřina Kadlecová: Znáte LENU VALENOVOU? Její otřesné „romány“ dosahují na webu databazeknih.cz solidních čísel, protože má dost času a nestydatosti na to, aby vytvářela desítky falešných identit typu romiss7030 nebo denisa0973, které skvěle hodnotí výhradně díla… jakési Leny Valenové. Valenová je též autorkou „scénáře“ třináctého nejhoršího filmu všech dob dle ČSFD, Cool Girl! Vážně míněný rozhovor s touto „spisovatelkou“, která „roky sídlí v New Yorku“, pořídila snad jen Lenka Hloušková z Novinek – paradoxně šéfka kulturní rubriky, která se přes kritiku skutečných novinářů podepisuje vlastním jménem pod PR rozhovory mizerně přeložené Deeplem. Kruh šlendriánu a vychcánkovství se uzavírá.
Vojtěch Rynda: Na co si vzpomenete v souvislosti s filmem The Gray Man, kromě toho, že se natáčel v Praze? Na nic. Šlo o akční béčko od Netflixu, jen mělo rozpočet 200 miliónů dolarů. Jeho režiséři, Anthony a Joe Russoovi, pro Netflix natočili další film. Rozpočet dobrodružné sci-fi PASÁŽ činí astronomických 320 miliónů a kritici jsou ještě nelítostnější než u Gray Mana: agregátor recenzí Rotten Tomatoes hlásí, že jen 15 % recenzí bylo pozitivních. Válka lidstva s roboty, dívka hledá ztraceného bratra, globální korporát, otravné digitální figury a diblíkující herci. Víte, co by za 320 miliónů dokázali natočit skuteční filmaři?!