nahoru

Kráska, zvíře a nuda: Muzikál Annette mohl být dynamitem, ale chybí mu jiskra

Vojtěch Rynda 22. července 2021 • 06:30
Má mě rád, nemá mě rád? Marion Cotillardová si v muzikálové romanci Annette nemůže být jistá ničím.
Má mě rád, nemá mě rád? Marion Cotillardová si v muzikálové romanci Annette nemůže být jistá ničím.
• foto: 
Aerofilms

Vypadalo to jako skvělá volba zahajovacího filmu letošního festivalu v Cannes. Výpravný muzikál! Vášnivá i tragická láska! Herecké hvězdy Marion Cotillardová a Adam Driver, které ve svých filmografiích dokážou kombinovat umělecké snímky s hollywoodským glamourem! A hlavně režisér Leos Carax, někdejší zlobivé dítě francouzské kinematografie, jenž je proslulý filmy o vypjatých milostných vztazích (trilogie Když chlapec potká dívku, Zlá krev a Milenci z Pont-Neuf), nespoutanými fantasmagoriemi (Holy Motors), a hlavně tím, že ve svých snímcích oslavuje film jako médium a opájí se jím coby nástrojem k vytvoření vizí jinak nezprostředkovatelných.

Festival, který se loni prakticky nekonal, zjevně sáhl po Caraxově novince Annette, aby připomenul, co všechno může film dokázat.

No… může. Annette je frustrující podívanou v tom, že dává přesně najevo, čím chce být, ale nikdy na to úplně nedosáhne. Při vzpomínce zejména na Holy Motors je tenhle pocit ještě palčivější: Caraxův předposlední snímek před devíti lety rovněž soutěžil v Cannes, ale porota se na jeho divokosti a originalitě neshodla a kontroverzně ocenila daleko konvenčnější Hanekeho Lásku.

Premium

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium

Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně




Diskuse ke článku