Video placeholde
Mass Effect: Legendary Edition válcuje prodeje a z dobrého důvodu
Mass Effect: Legendary Edition válcuje prodeje a z dobrého důvodu
Mass Effect: Legendary Edition válcuje prodeje a z dobrého důvodu
Mass Effect: Legendary Edition válcuje prodeje a z dobrého důvodu
Mass Effect: Legendary Edition válcuje prodeje a z dobrého důvodu
10
Fotogalerie

Mass Effect: Legendary Edition válcuje prodeje a z dobrého důvodu

Před necelým týdnem vyšel remaster doslova legendární herní space opery Mass Effect. Za tradičních šedesát eur můžete dostat celou sáhodlouhou trilogii se všemi DLCéčky (až na drobné výjimky) a hráči mohou prodejcům urvat ruce. Všichni jsou tím tak trochu zaskočeni. Nechápejte nás špatně, Mass Effect je naprosto excelentní videohra, ale… Není divné, že hitem sezony je čtrnáct let stará hra?

Mass Effect byla první hra, kterou jsem si koupil v krabici za prachy z brigády a hrál jsem ji hned po vydání několikrát za sebou. A nejen proto, že jsem se na jinou zábavu dalších několik týdnů neměl peníze. Studio BioWare totiž v roce 2007 spojilo několik unikátních konceptů do jedné hry. Staré dobré RPGéčko s možností ovlivňovat děj, poměrně vymakaný taktický bojový systém, epicky rozlehlý vesmír a filmový styl vyprávění, který zajistily peníze od společnosti EA. 

Zbylé dva díly trochu ubraly na komplexnosti příběhu a průzkumu planet, ale vyleštily vizuály a akci. Jednak aby se zkrátila doba vývoje a aby série šla víc na ruku masám. A navíc to byl první áčkový hit, který vám dovolil přenést rozhodnutí z jedné hry do druhé. To bylo před deseti lety úplně crazy. 

Pro tři party

Zkrátka přestože Mass Effect dvojka a trojka chtěly jít cestou Gears of War, jejich základ stále ležel ve starých dobrých erpégéčkách typu Baldur’s Gate a Neverwinter Nights. To dalo vzniknout naprosto unikátní herní sérii. Ale i roztržení hráčské základny. Našla se řada gamerů, kteří se k sérii dostali někde ve slevách na Originu, ale už se nikdy nedokázali dostat do stavu, kdy by byli schopní zahrát si první díl, protože jeho tehdy ještě trochu neohrabané užití Unreal Enginu stárlo velice rychle. 

Takže teď v roce 2021 najednou mělo EA tři velké zákaznické skupiny. Fanatické fanoušky, kteří hráli hru už tehdy před čtrnácti lety a dali by levou ruku za to, aby jim někdo udělal remake. Potom hráče, kteří hráli druhý a třetí díl a chtěli si konečně po letech zahrát jedničku v trochu koukatelné a hratelné verzi, a nakonec úplné nováčky, pro které byla tohle skvělá příležitost zahrát si něco, o čem jejich kamarádi už přes deset let furt mluví. 

Simsalabim, najednou tady máte hru, která je sice přes deset let stará, ale má nejúspěšnější prodeje široko daleko. 

Svůj úspěch si zaslouží

Otázkou je, jestli si Legendary Edition svůj úspěch zaslouží. A odpovědí je stoprocentní ano. Nejvíc práce si vývojáři dali s jedničkou, která se dá považovat téměř za remake, nejenom remaster. Všechno je krásnější, atmosferičtější a vymazlenější. Řada chybiček je pryč a i ten kostrbatý boj je mnohem plynulejší. Navíc s vylepšenými vizuály souvisí i to, že si můžete v jedničce vytvořit excelentního Sheparda, kterého si pak bez problémů přesunete do dalších her. 

Jak už jsme psali, za šedesát babek dostanete celou triologii se všemi DLCéčky s několika drobnými výjimkami. V jedničce chybí Pinnacle Station, což byla ale jenom bojová simulace bez vlivu na děj. Vývojáři prý ztratili zdrojový kód. Co je horší, u trojky není mulťák, takže nemůžete s kamarády vraždit nepřátele, ale na druhou stranu to znamená, že se ke kýženému konci příběhu můžete pohodlněji dohrabat pouze single playerem. To byla ostatně jedna z výtek, kterou hráči ke třetímu dílu měli. 

Takže pokud jste fanoušek, nejspíš už Legendary Edition máte. Jestli ne, neváhejte.