nahoru

Jak uvažuje muslimský terorista: Kromě nevěřících psů zabiju i své bratry?

Lukáš Lhoťan25. července 2016 • 16:00
Jak uvažuje muslimský terorista: Kromě nevěřících psů zabiju i své bratry?
foto: AP

Vrah ve francouzském Nice plánoval svůj čin dlouho a rozhodl se zaútočit ve městě, kde je velká muslimská komunita; muselo mu být zřejmé, že mezi jeho oběťmi budou i muslimové. Podobně i další islámští teroristé, kteří útočí nejen v Evropě, se musejí vyrovnat s možností, že mezi jejich oběťmi budou i muslimové. Jak se s tímto faktem tedy vyrovnávají?

V samotném Nice tvořili dle médií muslimové zhruba třetinu obětí. Pro některé obhájce islámu je tento fakt argumentem pro tvrzení, že islám nemá s činem muslimského útočníka nic společného. Z toho, co zatím média zveřejnila o výsledcích vyšetřování motivu muslimského útočníka, víme, že obhajoval svůj čin jako mstu na Evropanech za mrtvé muslimy zabité západními vojáky při operacích v muslimském světě. Obdobně argumentoval i afgánský muslim, který útočil kousek od našich hranic v Bavorsku. Jak si tedy mohou tito muslimové všechno tohle ospravedlnit islámem?

Odpověď najdeme v islámském právu a koránu. V koránu se hovoří o tom, že muslim může zabíjet jiné lidi z důvodu msty: „A kvůli tomuto jsme předepsali dítkám Izraele, aby ten, jenž zabije jednoho člověka – nikoliv pro pomstu na někom anebo za to, že šířil pohoršení na zemi –, byl souzen, jako by zabil lidstvo veškeré,“ zní verš 32 koránu ze súry Prostřený stůl v překladu českého odborníka na islám Ivana Hrbka.

Spor ve Francii: Protiteroristická policie nařídila smazat kamerové záznamy z atentátu…

Vidíme zde tedy zřejmé ospravedlnění pro muslimské teroristy, kteří vnímají, že zabíjejí nevěřící jako pomstu za muslimy zabité nevěřícími. Tato část problému je tudíž snadno vysvětlitelná a pochopitelná. Muslimský terorista vnímá emočně zabití muslimů vojáky Západu a stejně tak emočně vnímá šíření demokracie a liberalismu jako projevů šíření pohoršení, a proto v reakci na to muslimský terorista zabíjí nemuslimy jako mstu za to vše a vnímá to jako ospravedlněné samotným nejposvátnějším textem islámu – koránem. Jak se ovšem muslimský terorista vyrovnává s možností, že při útoku budou umírat možná i muslimové?

Odpověď nám dává islámské právo šarí’a. V rámci islámského práva již před staletími museli muslimští teologové a právníci řešit problém možnosti zabití muslimů při útoku na nevěřící a vyřešili to šalamounsky.

Je zbabělé tvrdit, že terorismus v Evropě většinou nesouvisí s islámem. Opak je pravdou

Český orientalista Miloš Mendel v knize Džihád popisuje tento problém v islámském právu následovně: „Jestliže mezi nepřáteli, na něž muslimské vojsko útočí, jsou muslimští rukojmími, vězni nebo obchodníky, z nichž by si nepřítel chtěl vytvořit živý štít, pouze uláma Awzaví (zemřel 744) a abú Saur (zemřel 854) nabádají, aby muslimové útok zastavili. … Ostatní školy (tzv. islámského práva) považují pokračování v boji za povolené v případech, kdy by muslimové nedosáhli vítězství jinak než s rizikem, že budou při útoku zabiti i jejich souvěrci.“

Důležitou poznámkou je, že tito muslimové, kteří zemřou v případě útoků muslimů na ně, jsou v islámu bráni stejně jako svatí bojovníci v džihádu a jdou do ráje. Teologové mnoha dnešních islámských teroristických skupin inovovali toto středověké stanovisko do podoby, že muslimští bojovníci mohou útočit na místa srocení nevěřících s možným výskytem muslimů, protože to nejde udělat jinak. Takto si například Palestinci ospravedlňovali útoky na izraelské civilní cíle, kde bylo možné, že mezi oběťmi budou i izraelští muslimové.

Premiér Sobotka: Západní země by měly vyhostit radikální islámské duchovní

Vezmeme-li tedy v potaz, že pachatelé dvou nedávných útoků, v Nice a sekyrou v bavorském vlaku, hlásali, že jejich motivem je msta na nevěřících za zabité muslimy, tak není nic divného, že mezi jejich oběťmi byli i muslimové. Pro útočníky to vlastně mohl být i v jistém zvráceném způsobu uvažování dar pro případné muslimy zabité při jejich činu, vždyť je vlastně v jejich vidění světa poslali na přímou cestu k setkání s Alláhem.

Osobně si myslím, že je víc než naivní si myslet, že by muslimský terorista pro svůj čin nemohl najít motivaci v islámu, naopak on tam nachází ospravedlnění svého činu i toho, že při jeho vražedném útoku na nevěřící mohou zemřít i muslimové.

 

VŠE O ATENTÁTU V NICE SI PŘEČTĚTE ZDE >>>

Boj proti terorismu: Ohňostroj evropské marnosti
Marek Stoniš 20. července 2016 • 22:48

Boj proti terorismu: Ohňostroj evropské marnosti

Atentátník z Nice randil se 73letým mužem, píší francouzská média
Tereza Stonišová 18. července 2016 • 22:30

Atentátník z Nice randil se 73letým mužem, píší francouzská média



Klíčová slova: islám, terorismus, Nice, Brusel, muslim, šaría



Diskuse ke článku

 

Kurzy měn
25,910
23,070
29,620
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější