Miloš Zeman

Miloš Zeman Zdroj: reprofoto ČT24

Kde udělali soudruzi chybu? Zemanovo vánoční poselství u diváků dál propadlo

Miloš Zeman se rozhodl, že nebude pronášet novoroční projev (jako Václav Havel a Václav Klaus), ale vánoční poselství a to konkrétně 26. prosince. Jeho „hradní kavárna“ mu pak poradila, že vysílání nebude zajišťovat Česká televize, ale stanice Nova. Obojí se ukázalo jako chyba. Sledovanost prezidentských vystoupení za Zemana rekordně poklesla.


Poslední Zemanovo poselství vidělo v pátek na Nově 514 tisíc diváků a na zpravodajské ČT24 pak 285 tisíc. Dohromady tedy 800 tisíc lidí. Jenže loni to bylo na těchto dvou kanálech 1,25 milionu diváků, až o třetinu víc. I to ale bylo daleko méně, než v předchozích letech. Poslední novoroční projev Václava Havla v roce 2003 vidělo na ČT až 1 788 000 lidí a poslední podobné vystoupení Václava Klause počátkem loňského roku zhlédlo na prvním programu České televize 1,55 milionu diváků a dalších 424 tisíc na Nově. Pro zajímavost – například projevy Klause v letech 2008 až 2010 dohromady v těchto dvou televizích sledovalo dohromady vždy více než dva miliony lidí.

Je zřejmé, že sázka na to, že Zemanovo poselství produkuje Nova, vůbec nevyšlo. Její diváci nejsou na prezidenta moc zvědaví. Dalším přešlapem je to, že tou „hlavní“ není v tomto případě Česká televize, zejména její první program. Diváci byli na to po desetiletí zvyklí a navíc prezident by měl dávat logicky přednost veřejnoprávní stanici. Odsunutí na ČT24 logicky přineslo také nižší sledovanost.

Hlava státu a jeho spolupracovníci tak udělali další mediální a komunikační chyby. Tím jen dál přispívají ke klesající Zemanově popularitě, což ještě násobí jeho nesmyslná a nepochopitelná snaha dále polarizovat a provokovat většinu společnosti.