Vít Klusák

Vít Klusák Zdroj: Profimedia

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Co jsme všechno nevěděli o Dělnících bulváru

Premiéra dokumentární provokace Víta Klusáka na veřejnoprávní televizi rozohnila všechny pražské hipstery včetně těch z Karlína. Ke své hanbě přiznávám, že jsem dokument neviděl, ale z recenzí vím jediné: Vůbec to nevadí, protože všechno bylo jasné předem.

Když soudruh Klusák natočil film Český sen, pochopil jsem, že je to zhýčkaný a rozmazlený idiot, který by zasloužil rok žít za průměrný český důchod. Nebo spíše roky dva. Pak by ho možná přešlo dělat si legraci z dědečků a babiček, kteří nemají peníze na jídlo a vydají se za tím Českým snem, protože si mohou koupit jogurt (na který jinak nemají) za tři koruny. Svou další filmovou tvorbou - kterou jsem již cílevědomě neviděl - soudruh Klusák výše uvedené závěry potvrdil. Rozmazlený fracek, který si myslí, že sežral Šalamounovo h**no, a ještě je na to hrdý. Absolutní pohrdání obyčejnými lidmi z toho levičáka prostě jen kape. Takže - že budou Dělnící bulváru zase nějaká předpojatá mongoloidní agitka urážející obyčejné lidi, to jsme věděli předem.

Každý, kdo trochu sleduje mediální dění a zaznamenal existenci a dílo Pavla Novotného, měl jistotu, že konfrontace Klusák - Novotný bude masakr. Přes četné výhrady k osobě pana Novotného mu totiž nikdo nemůže upřít, že je řádově inteligentnější než v podstatě jednostrunný pan Klusák. A tak jsme věděli předem, že pokud točil Klusák o Novotném, tak ho Novotný zmanipuloval do elipsy. Tak moc, že Novotnému chudáček levý režisér natočil skoro hodinovou reklamu na jeho server extra.cz.

A konečně každý, kdo přišel do kontaktu s mimozemským organismem jménem Česká televize, dobře ví, že tamní poměry nezabrání tomu, aby televize veřejné služby za peníze koncesionářů neodvysílala hodinový reklamí spot na privátní bulvární server. Takže i to, že přes televizi projde tak děsivé píárko jako Dělníci bulváru, jsme věděli předem.

Proto nemám nejmenší výčitky, že jsem ten dokument neviděl. Všechno jsem vlastně věděl předem stejně jako každý příčetný občan této země. A jediné, co jsme opravdu nevěděli o Dělnících bulváru dopředu, bylo to, jak obrovskou reklamu té reklamní agitce na extra.cz pohoršení intoši, levičáci a hipsteři udělají.